• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opvulkleur in niet-geblokkeerde cel in beveiligd blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merlyn22

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Ik heb de blokkering van een cel uitgeschakeld in Celeigenschappen-Bescherming.
Vervolgens beveilig ik het werkblad.
In de niet-geblokkeerde cel kan ik nu wel tekst typen, maar ik kan de cel geen opvulkleur geven.
Hoe krijg ik dat toch voor elkaar?
Ik werk met Excel 2002

Merlyn22, Bij het beveiligen krijg je een lijstje te zien waar je op kan aanvinken wat een gebruiker mag als het blad is beveiligd. Geef daar aan dat het format (opmaak) aangepast mag worden.

Groet, Leo

Ik kan alleen denken aan een voorwaardelijke opmaak (via VBA) die de eigen opmaak overruled.

Merlyn22, Bij het beveiligen krijg je een lijstje te zien waar je op kan aanvinken wat een gebruiker mag als het blad is beveiligd. Geef daar aan dat het format (opmaak) aangepast mag worden.

Groet, Leo
Het gaat om de onbeveiligde cel;)

Groet, Leo

Hi Leo,

Nee, dat werkt niet, want dan mogen ze ook de wel-geblokkeerde cellen een opmaak geven en dat is nou juist niet de bedoeling.

Hi Leo,

Nee, dat werkt niet, want dan mogen ze ook de wel-geblokkeerde cellen een opmaak geven en dat is nou juist niet de bedoeling.

Je moet er voor zorgen dat de 'beveiligde cellen' niet te benaderen zijn (= óók een optie in het lijstje). In die combinatie gaat het wel goed!

Groet, Leo

Ik zal het hele verhaal even uitleggen.
Ik wil dat gebruikers alleen een cel een kleur kunnen geven (gaat om vakantieplanning van de afdeling).
Bij openen van het blad krijgen ze een keuzelijst waar ze hun naam moeten selecteren. Van die persoon wordt dan de rij gedeblokkeerd waarin ze hun vakantie aanvragen door de cel rood te maken.
Als het hoofd zich aanmeldt kan hij bij toestemming de rode cellen groen maken. Bij hem worden dus alle cellen gedeblokkeerd.
Maar ja, ze kunnen op mijn manier of alle cellen rood maken (als ik opmaak toesta bij beveiliging) of geen één.

Je moet er voor zorgen dat de 'beveiligde cellen' niet te benaderen zijn (= óók een optie in het lijstje). In die combinatie gaat het wel goed!

Groet, Leo

Zit ik m'n hele uitleg te typen, heb je de oplossing al voor me.
Dat is het inderdaad. Nu gaat het goed!

Dankje!!!!

Mathilde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan