• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opvulkleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

anansie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Is het mogelijk de functie van de opvulkleuren aan een bepaalde cel toe te kennen? Ik bedoel dat wanneer je dan op een cel klikt dat je vanuit die aangeklikte cel meteen een kleur kunt toekennen?

ik heb wel een bestandje waarin de cellen een bepaalde kleur krijgen als ze ingevuld worden met voorafbepaalde letters
vb: geef je de letter R in dan wordt de cel rood opgevuld,
geef je de letter P in dan krijgt de cel een gele opvulkleur, enz...

Bedankt voor je reactie, maar dat is niet precies wat ik zoek. Groetjes Anansie.

als het maar om 1 cel betreft, zo je er een macro ( opvulkleur openen ) aan kunne koppelen, en evt te kopieeren naar overige cellen

Is het de bedoeling dat altijd dezelfde waarde dezelfde kleur krijgt ? ( Vr = geel ? )
Welke verschillende invoerwaardes ga je gebruiken ?
Of is het de bedoeling als ie maar ingevuld is, zelf de kleur kunnen kiezen?

Ik werk met 7 kleuren, maar om deze te gebruiken moet ik steeds naar het excel icoon om opvulkleuren te gebruiken. Ik zoek nu naar een mogelijkheid om 1 van die gebruikte kleuren direkt te kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer ik een legenda maak erop klik en vervolgens op de cel klik die de desbetreffende kleur moet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan