Opzeggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbakker63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Hoe ingewikkeld is het om een internet abonnement op te zeggen? Ik heb op deze site http://opzegbriefvoorbeeld.nl/ voorbeelden gevonden om je abonnement op te zeggen. Ik hoor graag jullie ervaringen met opzeggen wat zijn handige tips? Je hoort zo vaak verhalen van mensen die opeens voor 2 abonnementen betalen en dergelijke.

Mijn vraag is dus: De do's en don'ts van opzeggen

Welkom bij het forum. Het eerste wat ik zou doen is het contract erbij halen. Ik weet niet of je Belgisch of Nederlands inwoner bent, maar hier bij ons in Belgë is men contractueel verbonden aan een internet abonnement. Drie maand voor het tweejaarlijks contract verloopt kan dit opgezegd worden.
Zegt men het contract vroeger op , heeft de provider het recht om schadevergoeding te vragen, wegens contractbreuk.
En echt heel veel hoeft daar niet in te staan hoor.
Gewoon dan maar, ik wens niet langer meer gebruik te maken van jullie internetdienst , en wens dan ook mijn contract met als contractnummer ...... op te zeggen.
vermeld je volledig adres en je klantnummer in de brief.

Ik heb het tot nu toe altijd telefonisch op kunnen zeggen (NL). Zorg er inderdaad voor dat je je contract bij de hand hebt, want tijdens het opzeggen worden persoonlijke gegevens gevraagd ter verificatie. De provider stuurt (meestal) een bevestiging per post, vraag hiervoor indien dit niet ter sprake komt. Kan het niet telefonisch, dan schriftelijk.

Hoe lang je aan een abonnement vast zit hangt af van de provider en het contract dat je afgesloten hebt. Dit kan 1 jaar of meer zijn. Houd er ook rekening mee dat je vrijwel altijd een minimum van 1 maand opzegtermijn hebt. Dit gaat gebruikelijk de eerst volgende maand na de opzegging in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan