• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzet Bestelprg-Bestelform.-Order

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keerlke1

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Goedeavond,

Wil voor een relatie van mij een simpel bestelprg. maken
Artikelbestand - bestelformulier - order
Vraag. Maak ik het artikelbestand in Excel of Access
Vraag. Maak ik alles in Access of in Excel
mvg Keerlke1

Hallo,

Ik ken het programma Access niet echt dus weet daar ook niet alle mogelijkheden van.
Het lijkt mij het handigst om het prgje in Excel te maken.

Hoop dat je verder kan!

Als je zegt dat je voor een simpele oplossing gaat, neem dan maar Excel.

@ Keerlke1 , Je zou jezelf de vraag moeten stellen wat ga ik het best begrijpen Excel of Access , ik ben van Access overgestapt op excel voor uurberekening en voorbereiding loon van X aantal chauffeurs , in access kom ik persoonlijk moeilijker aanpassen dan nu het geval in excel , geen query's maken enz. Maak al eens een voorontwerpje en waar je spaak komt vuur je de vragen hier maar af :thumb:

Is dit iets voor je

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=434023&page=2

Dit is een topic waar ik erg mee geholpen ben een tijdje geleden.
Op deze manier heb ik de volgende formulieren gemaakt
-Orderbon
-Klachtenbon
-Monsteraanvraag
-Bestelformulier
-Naambedrukt formulier

Mischien heb je hier iets aan.

groet HWV

sorry ging wat mis.

Ben reeds een eind op weg.
Heb er echter nog een vraag over.

Met dank voor je advies begtreffende vraag bestelprogramma.
Heb echter nog een vraag.

Nadat de bestellijst is ingevuld dient er een overzicht te komen van de
bestelde artikelen met de hoeveelheden per artikel.

artnr. aantal br x hgt m2 Merk
Artnr100 2 1 x 2,30 2.3 raam links
Artnr200 5 4 x 1 4 raam midden
Artnr200 1 0,8 x 1 0.8 Wc raam
Artnr100 8 1 x 1,25 10 Erker

Bijv.
Artnr100 totaal 10 st. 12,3 m2
Artnr200 totaal 6 st 4,8 m2

mvg Keerlke

Bestandje

Zonder voorbeeld bestand komen we nergens.
Probeer iets te posten zonder gevoelige informatie.

Groet HWV

En een mail sturen naar mijn emailadres hoeft ook niet.

Voorbeeld bestelbon

Goedemorgen,

Als bijlage een opzetje van de bestellijst en op blad 2 een voorbeeld als bijlage voor de
factuur.

Het programma in zijn geheel werkt als volgt.
De bestellijst wordt gevuld door invoer via een Userform. Elke ingevoerde regel wordt
automatisch overgezet naar een pakbon. Tot zover nog geen probleem.

De bijlage van de factuur dient nu, nadat de bestellijst compleet is, automatisch te worden gegenereerd. Zie het voorbeeldje op blad 2. Hoe kan ik dit oplossen d.m.v. VBA

Met vriendelijke groet

Keerlke

Keerlke1 wat is nu eigenlijk de clou van al je postings ? je quote je eigen :confused: en mits het uploaden van een voorbeeldje zouden de helpers veel meer te weten komen dan 10 regels van je uitleg . Ik denk dat je de helpers van je topic gaat afhouden door dit soort van postings dat je nu aan het doen bent . Mijn suggestie voorbeeldje graag

@Keerlke1,

Graag ook wat neerzetten in plaats van alleen een citaat. Ik heb de citaten nu verwijderd.

Keerlke1 wat is nu eigenlijk de clou van al je postings ? je quote je eigen :confused: en mits het uploaden van een voorbeeldje zouden de helpers veel meer te weten komen dan 10 regels van je uitleg . Ik denk dat je de helpers van je topic gaat afhouden door dit soort van postings dat je nu aan het doen bent . Mijn suggestie voorbeeldje graag

:o
:o :o

Sorry

Bestandje bijgevoegd

Bijlagen

Keerlke1 , wat dacht je van een VERT.ZOEKEN op je RN nummer . Hier raak ik niet wijs uit , maar dat ligt aan mij
Bijv.
Artnr100 totaal 10 st. 12,3 m2
Artnr200 totaal 6 st 4,8 m2
lees ook eens de posting van Crach , waarom telkens een quote ( citaat ) als antwoord ?

Goedemorgen allemaal,

Het heeft te maken met het niet bekend zijn met de gebruiksaanwijzing van de site.

Ik zal mijn leven proberen te beteren

:o

Hallo,

Volgens mij moet je werken met de formule SOM.ALS
Plaats in in cel P32 deze formule, =SOM.ALS($D$18:$D$26;Q32;$C$18:$C$26)
en in cel S32 deze formule, =SOM.ALS($D$18:$D$26;Q32;$R$18:$R$26)
en trek ze door naar beneden.

Met vr gr

Jack

Met de hulp van Jack , zag ik wat je bedoelde ik heb ook het vertikaal zoeken ingevuld , bekijk het en we horen het wel ;)

Bijlagen

@Trucker10

Het kan zijn dat ik er ook helemaal naast zit met de formules, er wordt nl ook gevraagd voor een VBA oplossing. Ik heb de topic diversen malen door gelezen maar het blijft onduidelijk voor mij. Wat mij betreft mag de TS zijn vraag opnieuw stellen in deze topic.

Met vr gr
Jack

@Trucker10

Het kan zijn dat ik er ook helemaal naast zit met de formules, er wordt nl ook gevraagd voor een VBA oplossing. Ik heb de topic diversen malen door gelezen maar het blijft onduidelijk voor mij. Wat mij betreft mag de TS zijn vraag opnieuw stellen in deze topic.

Met vr gr
Jack

Jack , ik raak er ook niet wijs uit :rolleyes: , via VBA :eek: allemaal goed en wel uit ons eigen weten we beter dat dit ook moet begrepen worden wat in de code staat , een formulier overzetten kan via VBA meerdere topic's zijn hierover al behandeld via meerdere code's van rmg tot split(join( array enz .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan