• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzetten mailmerge

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferdinand 1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Berichten
3
Ik heb in Word mailmerge opgezet. De benodigde gegevens haalt het word formulier uit een excel bestand. Werkt allemaal prima. Alleen wil ik graag dat het formulier tegelijkertijd naar meerdere email adressen verstuurd per item in excel
Mijn probleem is nu dat Word geen meerdere email adressen herkent in een excel cel. Ook niet als ik deze email adressen scheidt met bijv ; of als ik er een hyperlink cel van maak.

Vlak voordat je de mailmerge daadwerkelijk gaat uitvoeren vraagt Word : Vul het data veld in met het mail/fax adres. Nu heb ik hiervoor een cel vanuit excel gekoppeld hieriaan die heet "email adresautomergefield"
Maar deze herkent dus alleen een mail adres.Moet dit dan via een macro verlopen ?


Er zijn wellicht andere mogelijkheden om dit te op te zetten maar er zijn verschillende redenen waarom ik toch graag op deze manier wil doen

alvast bedankt
gr
Fred
 
Ik neem aan dat je toch wel meer targetspecifieke velden hebt (Naam bijvoorbeeld)? Anders had je net zo goed het mailtje in outlook kunnen zetten. Als je meerdere targetspecifieke gegevens hebt zul je toch al snel een target per rij hebben.Waarom zet je het e-mailadres daar dan niet bij (tekst naar kolomen / transpose)?
 
Ja ik heb zeker meerdere targetspecifieke velden ook met naam.
Alleen de bedoeling is dat mensen allemaal in een keer de mail ontvangen en niet allen afzonderlijk. Als je nl. meerdere cellen hiervoor gebruikt moet je steeds weer opnieuw het mailmerge proces doorlopen.En dan zien we ook niet van elkaar dat ze iedereen de mail ontvangen. Is belangrijk hierbij voor mij

Omdat er vrij veel velden zijn per mail moet deze info wel in een excel sheet. Ik krijg alle info steeds ook aangeleverd in een excel sheet.

Dus als ik een keer in een cel alle emailadressen kan invullen en Word herkent dit en verzend de wordbrief in keer naar al deze mensen dan zijn we d'r .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan