opzoek naar een nieuwe laptop voor studie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkandries

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Alvast bedankt dat u een kijkje neemt!

Ik heb voor mijn studie communication en media design een nieuwe laptop nodig.
En ben uit eindelijk bij 3 laptop's blijven hangen mijn vraag nu welke is het beste, met de prijs in het achterhoofd gehouden of is er toevallig nog een betere.

laptop 1 is de Asus N53SN-SZ191V ( http://goo.gl/G5ha5 ) € 1116
laptop 2 is de Dell XPS 15 (zie bijlage) € 1380,40
laptop 3 is de Sony Vaio VPC-F22S1E/B ( http://goo.gl/soLs9 ) €1449

zo als uw kunt zien zijn de prijs verschillen best groot.

Bijlagen

• 180479_178084365568215_100000999595983_377024_733861_n.jpg
    180479_178084365568215_100000999595983_377024_733861_n.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 19
Beste

Ik zal dell afraden
Het staat er niet bij maar ik heb een acer voor mijn studies en die levert een hoop problemen op !!!

Zo kan het software pakket van Adobe hier heel moeilijk mee overweg,
Sony heb ik geen verstand van, maar Sony kenende is dat goede kwaliteit

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor de reactie waarom zou u de dell afraden ? en het is trouwens een asus en geen acer ;)

uit principe

Dell is duur als je vergelijkt wat je er voor krijgt

Mijn eerste laptop kwam van de Aldi, dat is gelijk het beste

Staat het nieuwste van het nieuwste op ik had een 17,1 inch en werkte allemaal perfect

Het nadeel van die laptops na 2, 3 jaar krijg je dode pixels ik gebruikte hem iedere dag 1 keer heb ik hem laten repareren toen ik erg veel dode pixels had maar toen een jaar verder ging ook mijn adapter er aan, toen heb ik besloten een nieuwe aan te schaffen

als je even naar de bijlage kijkt zie je dat de dell laptop nog best goed uit komt kwa prijs , en wat je zecht over het merk aldi ik heb liever wel een laptop die het langer volhoud dan 2 jaar

Levensduur

Het licht er maar net aan hoe je je laptop gebruikt
Ik blijf van mening dat een dell niet een goede keus is voor media gebruik

Medion darentegen heeft vaak nieuwste video card en alle nieuwste foefjes plus dat je orginele software bijgeleverd krijgt

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_03/OFF01.SHTML

Deze was van mei 2011

Het viel net op dat het een iets kleinere hardeschijf had, normaal kopen we 1000 GB
Ziet er goed uit na mijn weten

Het licht er maar net aan hoe je hem gebruikt
Mijn laptop werd te vaak opgeladen dus werkte even op batterij en ging weer aan de stroom, een batterij kan 1000x opgeladen worden
nu ik een duure acer aspire heb heb ik achteraf spijt dat ik geen medion had genomen mijn smaken verschillen

Goedemorgen,

De Asus heeft een betere videokaart en heeft dus een betere prijs kwaliteit verhouding. Enige wat jammer is dat Asus een hd met 5400 rpm levert maar gezien de prijs verschil zou dat eventueel aan te passen zijn .En Asus is gewoon een prima merk en Sony is te duur voor wat hij levert dus ik zou de Asus adviseren met daarbij de opmerking dat het geluid je ook zal verbazen ik heb het nog niet beter gehoord op een notebook.

Geen ervaring

Met Sony en of Asus heb ik geen ervaring
ik zal niet specifiek naar het geluid kijken ik speel geen games of luister geen mziek op een laptop

Maar nogmaals ik heb er geen ervaring mee

Een media opleiding is inderdaad beeld en geluid ik doe webdesign opleidingen waarbij geluid niet noodzakelijk is

Veel suces met het vinden van de juiste laaptop!!

Hoi,

Nee dat weet ik ook dat bij de opleiding het geluid niet noodzakelijk is maar is wel een fijne bijkomstigheid hij zal toch het notebook ook wel eens ergens anders voor gebruiken;);)

Geachte Hr Mv

u heeft inderdaad gelijk
Het is geheel aan ieder wat wenst

Vriendelijke groet: UAEJEROEN

@UAEJEROEN:Zou je gebruik willen maken van de knop"Reageer op vraag".
Nu staan in al je berichten(op gehele forum) de quotes van je voorganger.Dit is niet nodig.We lezen dan telkens dezelfde tekst en toppics worden onnodig langer.;)
Een quote kan je gebruiken als je ergens(of deel ervan)specifiek op wilt reageren.

Gaarne aandacht hiervoor.:thumb:

Hoi,

Of als je veel opslag wilt gewoon een 7200rpm hd maar ik zou dus ook de Asus genomen hebben ik zit trouwens op zijn voorganger en wel een ssd schijf ingebouwd.

weet je toevallig of het makkelijk inbouwen is van een nieuwe hdd ben het alleen in computers gewent daar is het gewoon draadje aan sluiten schroefjes er in is het net zo makkelijk in een laptop ?

Hoi,

Is niet moeilijk eigenlijk nog makkelijker even kijken welke schroefje je moet los draaien om bij de hd te komen en dan is het een appeltje eitje.
En een andere hd heeft geen invloed op je garantie dit is toegestaan bij Asus in de garantieperiode.

Laatst bewerkt:
bedankt gaat vast wel goed komen als het nog makkelijker is dan in een computer inbouwen :)

Hoi,

Vast wel kijk maar eens in de bijlage hoe of wat.

Bijlagen

• Asus.PNG
    Asus.PNG
    72,2 KB · Weergaven: 11
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan