Opzoek naar een PCI-E 6 aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramon94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2016
Beste,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een GTX 560 videokaart gehaald.
Ik heb deze kaart aangesloten op het moederbord, HDMI kabel erin van het beeldscherm, maar toen zat ik met het volgende probleem.

Mijn vorige kaart (geforce 9600) heeft maar 1 PCI-E 6 polige aansluiting nodig voor de stroom.
Maar de GTX heeft 2 PCI 6 polige aansluitingen nodig (zie voorbeeld bijlage 1) 1.jpg
Omdat ik maar 1 kabel (zie bijlage 2) heb die ik in de kaart kan stoppen, werkt mijn nieuwe kaart nu niet. 2.jpg

Nu ben ik opzoek naar een extra PCI-E 6 kabel.
Op mijn voeding heb ik de volgende openingen (bijlage 3). 3.jpg
- 1x vrije PCI-E 6 slot
- 1x vrije PCI-E 8 slot
- 4x MOLEX 4 pin/Floppy/Sata slot

Verder heb ik 1 vrije MOLEX stekker.

Het meest logisch lijkt mij dat ik een kabel nodig heb met aan de beiden kanten een PCI-E 6 polige aansluiting. Deze kon ik vinden op de volgende site:

http://www.cmstore.eu/parts-replace...i-e-6-8-pin-modular-flat-cable-free-shipping/

Van deze site weet ik alleen niet of het een echte site is, maar nergens anders kan ik deze kabel vinden.

De lengte van mijn voeding naar mijn videokaart is ongeveer 30cm.

Als ik deze kabel koop van deze site, is dan mijn probleem verholpen? Of moet ik een andere kabel kopen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden!

Groeten,

Ramon

Een verloopkabel kan ook, namelijk een 8pin male-naar-6pin female verloopkabel, zoals deze

Het zou kunnen dat je het met een splitter ook redt, maar zelf geef ik de voorkeur aan een converter die volgt wat de voedingsfabrikant zélf bedacht heeft over de verdeling van de kabels naar de verschillende 12volt en 5volt powerrails (als ik het zo goed uitdruk :D) Dus vandaar dat ik liever een 8pins ombouw naar een 6pins met een verloopkabel dan een een 6pins split naar 2x 6pins. Natuurlijk moet het dan op jouw voeding wel mogelijk zijn om zowel de originele 8pins als de originele 6 pins kabel tegelijkertijd aangesloten te hebben, maar als ik je opsomming volg in je startposting dan heb je die inderdaad. :)

EDIT: Ik zie zojuist de posting van K1pje: Mogelijk heb je helemaal niets nodig.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb je geen losse kabels van je voeding meer liggen dan? Of toevallig nog wel de 8 pins? Zo ja, de 8 pins past ook in een 6 pins aansluiting.

Die website is inderdaad de juiste om kabels na te bestellen als je een cooler master voeding hebt.

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb de link van Tijs bekeken. Maar heb ik niet juist iets anders nodig? Namelijk een 8 pin female naar 6 pin male? Ik heb een vrije female PCI-E 8 pin kabel (net zoals bijlage 2, maar dan 8 ipv 6 pin).

Mijn vrije female PCI-E 8 pin kabel past toevallig wel in de oude videokaart (6pins), maar met veel duwen krijg ik hem niet in het slot van mijn nieuwe kaart.

Maar ik ga hiervan uit dat ik het best de kabel kan kopen zoals ik eerder had beschreven in mijn post?
Of is er een ander/goedkoper idee?

Laatst bewerkt:
Voor een verloop moet je (in jouw geval) een male en female kant hebben.
Maar je hebt gelijk dat de verloop die ik linkte dan niet de goede is, want daar moet het (qua male/female) precies andersom zijn.

Tijs.

Beste Tijs,

Weet jij waar ik zo'n kabel kan vinden die ik nodig heb?
Op google is het me niet gelukt helaas.

Ramon

Niet helemaal zeker of deze de juiste aantal pins aan female en male kant heeft maar lijkt er sterk op van wel.
Dus 8 pins female aan de ene kant en aan de andere kant ook 8 pins male, maar waar je 2 pins van kunt wegbuigen, dus dat het (uiteindelijk) een 8 pins female naar 6 pins male omzetting verzorgt. Deze en deze en deze en deze en deze lijken (functioneel) trouwens hetzelfde te doen (andere lengte en vooral ander kleurtje :D).
Desnoods even bellen, om zeker te zijn dat hij gebruikt kan worden voor het omzetten van een 8 pins connector naar een 6 pins.

Mogelijk is deze er ook een die voldoet aan wat je nodig hebt, en dan zonder dat je 2 pins hoeft weg te buigen.

Je behoudt natuurlijk de optie om een splitter te gebruiken zoals je zelf al gelinkt had of (bijv.) deze.

Tijs.

Laatst bewerkt:
In plaats van moeilijk doen met verloopjes kan je betere gewoon de juiste kabel voor jouw modulaire voeding bij Cooler Master bestellen, veel nettere en degelijke oplossing....

Ik heb de links van Tijs doorgenomen.
Het is een optie om te doen, maar misschien is het beter om op safe te spelen.
Ik heb de kabel besteld bij Coolermaster.
Wanneer de kabel binnen is en alles werkt laat ik het weten.
Mijn vraag is dus beantwoord.
Iedereen bedankt, die de moeite nam om in zijn vrije tijd mijn probleem op te lossen!

Groeten,

Ramon

Graag gedaan. Was voor mij een leuke exercitie in het vinden van precies datgene wat gewenst/nodig was, dus verloren tijd was het niet. [Sherlock Holmes mode: Uit :D]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan