opzoeken en extern bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gooz74

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Ik ben bezig om een invulformulier te maken. Nu wil ik in dat formulier een knop "controle" zetten. Indien er op deze knop gedrukt wordt, moet er in het excel bestand gekeken worden of de tekst in veld "a" reeds voorkomt in de kolom waar veld "a" weggeschreven wordt en moeten de resterende ingevulde tekstvelden terug ingevuld worden in het invulformulier. Hierna kan het formulier verder ingevuld worden en bij het drukken op de knop "ok" wordt dan alles terug weggeschreven in deze rij.
Mijn 2e vraag is of ik alles kan wegschrijven in een losstaand excel bestand ipv een tabblad.

De ingevulde gegevens moeten dus in een ander Excel bestand weggeschreven worden?

Dan zal je (via code) eerst dat bestand moeten openen, gegevens wegschrijven, en bestand weer sluiten met wijzigingen opslaan.

Wigi

Kan je mij een beetje op weg helpen hoe ik dit moet doen. Ben nogal nieuw in het programmeren in vba

Gooz74 kun je anders even een voorbeeldje plaatsten? ik denk dat ik je wel een heel eind kan helpen, ik heb namelijk niet zo lang geleden ook zo een formuliertje gemaakt.

De bedoeling is dat er een lijst bijgehouden wordt. Indien er een restock ingevuld is, kan je door op de controleer knop drukken om te kijken of er al een deel van deze restock in een excel bestand staat. Indien dit zo is zouden die gegevens in het invulformulier weergegeven moeten worden. Nadien zou je nog niet ingevulde velden verder kunnen invullen en daarna door op de ok knop te drukken alles terug wegschrijven in het excel bestand. Indien er reeds een gedeelte ingvuld was van die restock, dan wordt alles in dezelfde rij bijgeschreven, zoniet wordt er een nieuwe rij ingevuld.
Verwijder dit bericht

inbound.jpg

!

Ik zit toevallig met hetzelfde probleem.. kan niemand dit uitleggen? :rolleyes:

Met nog enkele aanpassingen gemaakt is het programma bijna af. Bij het ingeven van een datum/uur heb ik gebruik gemaakt van masked edit boxen. Hierin is het masker ##/## ##:## wat overeenkomt moet dd/mm uu:mm. De cellen waar deze gegevens inkomen bezitten ook maskers. Deze maskers zien er het volgende uit. "dat: "dd/mm" uur: "uu:mm".
Als ik nu een datum ingeef als 07/01 (voor 7 januari) dan is er geen probleem en laat het masker zich zien. als ik echter een datum ingeef als 15/12 (voor 15 decemer) dan werkt het masker niet. Het werkt wel weer als ik 12/15 ingeef, maar dat is op zijn amerikaans maar dat wil ik niet. Ik heb mijn taal van excel op nederlands (Belgie) staan. Kan iemand mij hiermee helpen?

Er zitten nog enkele fouten in, van het moment dat ik alles in orde heb zal ik het online zetten.

Tot zover het programmeren. Ik heb alle masked edit boxen verwijderd en terug naar textboxen omgezet. Het enige probleem dat ik nu nog heb zit ik al enkele dagen op en krijg ik er niet uit. De tekstboxen waar een datum en een uur ingevuld moeten worden zouden in volgende format ingevuld moeten worden: dd/mm uu:mm. Indien dit ingevuld is en het veld wordt weggeschreven naar de cel in excel. In deze cellen staat dan het masker: "dat: "dd/mm "uur: "uu:mm. Het probleem nu is dat indien ik een datum ingeef in het textbox als 1 feb, dus 01/02 hij denkt dat dat 2 jan is (op z'n Amerikaans dus). Wie kan mij helpen dit op te lossen?
Ik heb er het voorbeeld bijgedaan.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan