• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoeken en invullen waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericeul

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Berichten
53
Gisteren ben ik op deze site geweldig vooruit geholpen. Vandaag word ik alweer opnieuw geconfronteerd met m’n eerder beperkte excel kennis als het op formules aankomt. Vermoedelijk voor jullie een hapklare brok.

In bijlage een worksheet met de 2 tabellen als voorbeeld.

De linker tabel is een (wekelijkse) vernieuwde kopij van een kruistabel . Het aantal kolommen hiervan is niet noodzakelijk elke week hetzelfde (zoals in het voorbeeld te zien is).
De rechter tabel is qua format constant. Echter deze zou de waarden moeten overnemen overeenkomstig de linker tabel. Dus als er boven in de kolom 5 staat moet hij in de overeenkomstige rij dezelfde waarde zetten, als er 30 staat eveneens enz...

Ter info: de rechter tabel wordt verder gebruikt in een ander werkblad om verdere statusberekening te doen.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • TEST_WBS.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 19
Deze in R2 en de tabel vullen met deze formule:

Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$1:$O$30;VERGELIJKEN($Q2;$A$1:$A$30;0);VERGELIJKEN(R$1;$A$1:$O$1;0));"")

Als ik het goed heb begrepen.
 

Bijlagen

  • TEST_WBS(cobbe).xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snelle antwoord Cobbe.
Spijtig genoeg krijg ik steevast: #Name?
 
Ik heb het bestandje toegevoegd in vorige post.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan