• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opzoeken en verwijderen met userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rein0213

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2014
Hallo,
Ik loop tegen een probleem aan en heb dit geweldige forum al doorgelezen maar kom er toch niet uit en doe een beroep op de kenners.
Ik ben bezig met een transfer / registratie programma. Daar ik in mijn werk veel uitleen aan collega's wil ik dit graag bijhouden. Eerst wordt deze opgenomen in de database en als deze retour is moet deze eruit. Door op de button opzoeken te klikken en het nummer van het uitgeleende kan ik de regel oproepen. nu zou ik graag willen dat in dit zelfde userform de mogelijkheid komt om de regel te verwijderen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg,
Rein

Bijlagen

Dat lijkt me op zich geen enkel probleem maar je document bevat geen voorbeeld data. Meer dan 1 regel graag.
Vertel er ook bij welk formulier en knop je er voor wilt gebruiken.

Hi,
Als ik op de knop zoeken klik komt er een user-form, daar vul ik het nummer in en in dit zelfde user-form wil ik dan de optie verwijderen van gevonden nummer. dat de regel wordt verwijderd. het uitgeleende is terug en kan uit de database.

Rein

Bijlagen

Alleen als ik nu de datum in het userform invul bij toevoegen zet excel dit automatisch om in U.S.
Is hier een code voor die dat tegen kan gaan?

rein

Maak er dit van:
Code:
ActiveCell.Value = CDate(TxtDatum.Value)

Er staat nu o.a. dit achter de knop Toevoegen:
Code:
ActiveCell.Value = TxtDatum.Value

En dat moet dus dit worden:
Code:
ActiveCell.Value = CDate(TxtDatum.Value)

Je hebt die code niet zelf gemaakt begrijp ik?
Bij deze:
Bekijk bijlage Transfer.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan