Opzoeken en wijzigen via een UserForm

Status
Niet open voor verdere reacties.

EJProsman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Beste Experts,

Ik zit weer met een vraagje. Ik ben nog maar een beginneling op het gebied van VBA en meestal kom ik met bestanden van helpmij.nl er wel uit. Alleen deze keer niet dus post ik maar waar eens een vraag.

In het Excelbestand dat ik aan het maken ben is er een UserForm om gegevens in te voeren. Het is de bedoeling dat deze gegevens opgeslagen worden op tabblad 2 op rij2. Als je weer op hetzelfde UserForm klikt moeten de eerder ingevoerde gegevens in het UserForm komen te staan zodat ze aangepast/gecontroleerd kunnen worden. De UserForm bestaat uit TextBoxen en ComboBoxen.

Daarnaast heb ik nog een klein vraagje met betrekking tot een controle op een TextBox. Is het mogelijk dat er een controle komt op de invoer zodat er bv alleen letters ingevoerd kunnen worden en geen getallen?

In de bijlage heb ik een versimpelde versie van het probleem weergegeven.

Alvast bedankt!:thumb:

Edit:
Ik vergeet te zeggen dat er gewerkt wordt met lijsten voor dag-maand-jaar. Deze zijn te vinden op tabblad3.

Mvg, EJProsmanBekijk bijlage VraagHelpMijUserForm.xls

Laatst bewerkt:
Ernst-Jan,

Ik denk dat een knop moet maken met "Wijzigen" als opschrift.
Zoals je op slaat gaat hij steeds 1 regel verder (er onder).

Als je 2 regels heb met de zelfde naam pakt hij de bovenste als je er op zoekt, denk ik.
Het zoeken is eigenlijk net zo iets als wegschrijven maar dan anders om.

Je zoekt de naam waarvan je de gegevens wil wijzigen, hier vul je dan het formulier mee.
Je brengt de wijzigingen aan en deze regel moet je dan gewijzigd worden.

Maar je weet maar nooit of er iemand is die er de code voor wat je wil weet.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan