Kaalbartje
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jan 2020
Hoi,
Ik wil gegevens op laten tellen uit een ander (heel groot bestand).
Er zijn dan een aantal variabelen.
Variabele 1: afdeling (dit is een vaste naam)
Variabele 2: datum
Variabele 3: dienstcode
De dienstcode staat er vaak 3x per dag in per persoon. Deze is namelijk in 3 stukken gehakt, 7:30-12:00 werk, half uur pauze en dan 12:30 tot 16:00 werken. Deze zou tot 1 gereduceerd mogen worden in de tellingen maar kan ook achter af door deze door 3 te delen.
Het gaat dan bv om code D:35.
In de bijlage heb ik een fictief bestand gemaakt. Tabblad Vpl.afd.Test is het tabblad waarin de waarden opgeteld moeten worden. Dit dus per dienstcode
Blad 2 is eigenlijk een ander bestand waarin de data staat.
De twee gele blokken in tabblad Vpl.Afd. Test zijn de waarden die als resultaat terug gegeven moeten worden zodat je weet wat het resultaat wordt.
Wie kan mij helpen met het maken van deze formule?
Ik wil gegevens op laten tellen uit een ander (heel groot bestand).
Er zijn dan een aantal variabelen.
Variabele 1: afdeling (dit is een vaste naam)
Variabele 2: datum
Variabele 3: dienstcode
De dienstcode staat er vaak 3x per dag in per persoon. Deze is namelijk in 3 stukken gehakt, 7:30-12:00 werk, half uur pauze en dan 12:30 tot 16:00 werken. Deze zou tot 1 gereduceerd mogen worden in de tellingen maar kan ook achter af door deze door 3 te delen.
Het gaat dan bv om code D:35.
In de bijlage heb ik een fictief bestand gemaakt. Tabblad Vpl.afd.Test is het tabblad waarin de waarden opgeteld moeten worden. Dit dus per dienstcode
Blad 2 is eigenlijk een ander bestand waarin de data staat.
De twee gele blokken in tabblad Vpl.Afd. Test zijn de waarden die als resultaat terug gegeven moeten worden zodat je weet wat het resultaat wordt.
Wie kan mij helpen met het maken van deze formule?