Hallo
Ik heb volgende code:
Dim db As Database
Dim rs As Recordset
Dim SQL As String
Dim code_doelstelling As String
Set db = CurrentDb()
SQL = "SELECT Doelstellingen_per_project.code, Doelstellingen_per_project.doelstelling FROM Doelstellingen_per_project WHERE Doelstellingen_per_project.code= '" & [Forms]![Planningkeuze]![Codenummer] & "';"
Set rs = db.OpenRecordset(SQL)
rs.MoveFirst
Do Until rs.EOF
code_doelstelling = rs!doelstelling
rs.MoveNext
Loop
Ik heb dus nu telkens een waarde voor code_doelstelling
die code moet ik opzoeken in een tabel, eens de record gevonden moet ik het veld keuze gelijk stellen aan "True"
vroeger schreef ik een SQL daarvoor maar ik heb begrepen dat er ook een soort Lookup-commando zou bestaan
Ik heb in de help gezocht en ge-googled maar niks gevonde omdat ik waarschijnlijk de correcte syntax niet ken
Wat moet ik in mijn geval schrijven?
Ik heb volgende code:
Dim db As Database
Dim rs As Recordset
Dim SQL As String
Dim code_doelstelling As String
Set db = CurrentDb()
SQL = "SELECT Doelstellingen_per_project.code, Doelstellingen_per_project.doelstelling FROM Doelstellingen_per_project WHERE Doelstellingen_per_project.code= '" & [Forms]![Planningkeuze]![Codenummer] & "';"
Set rs = db.OpenRecordset(SQL)
rs.MoveFirst
Do Until rs.EOF
code_doelstelling = rs!doelstelling
rs.MoveNext
Loop
Ik heb dus nu telkens een waarde voor code_doelstelling
die code moet ik opzoeken in een tabel, eens de record gevonden moet ik het veld keuze gelijk stellen aan "True"
vroeger schreef ik een SQL daarvoor maar ik heb begrepen dat er ook een soort Lookup-commando zou bestaan
Ik heb in de help gezocht en ge-googled maar niks gevonde omdat ik waarschijnlijk de correcte syntax niet ken
Wat moet ik in mijn geval schrijven?