• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoeken op meerdere pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHM Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Geachte excel-experts,

In bijgaand excel bestand dienen op het tabblad Totalen in kolom D de clubtotalen te komen zoals te vinden in de tabbladen a t/m z en het tabblad Overigen (hier enkel tabblad a en b).
Ik weet dat e.e.a. dient te gebeuren met de functie/formule VERT.zoeken, maar weet niet hoe dit gecombineerd dient te worden voor meerdere pagina's (dus dadelijk op 27 pagina's zoeken dus).
Kan iemand mij hierbij helpen.

Bij voorbaat dank.

Jo Wetzelaer

Bijlagen

Jo,

Volgens mij kan dat met som.als:
Code:
=SOM(SOM.ALS([B]A[/B]!C$10:C$29;Totalen!A57;[B]A[/B]!Y$10:Y$29);SOM.ALS([B]B[/B]!C$10:C$29;Totalen!A57;[B]B[/B]!Y$10:Y$29))

Als de naam op het blad Totalen met een A begint dan hoef je toch alleen maar op Blad A te zoeken en niet op die 26 andere.
Dus bij AWSV Turnhout (regel 22) =VERT.ZOEKEN(B22;A!A10:Y50;25;0)

Mvg

Piet

Hallo,

Onderstaande macro controleert de beginletter van de vereniging en zoekt op de bijbehorende werkblad naar de vereniging.
Als die gevonden is, verschijnt het totaal van de vereniging.
Deze formule geldt dus voor ALLE letters.

=VERSCHUIVING(INDIRECT("'" & LINKS(B42;1) & "'!a9");VERGELIJKEN(B42;INDIRECT("'" & LINKS(B42;1) & "'!a10:A200");0);VERGELIJKEN("Clubtotaal";INDIRECT("'" & LINKS(B42;1) & "'!a9:Z9");1))

Met vriendeljke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Met respect excel-experts, maar waarschijnlijk ben of ik niet duidelijk of jullie begrijpen mij niet helemaal. Ik krijg in ieder geval niet de oplossing die ik bedoelde.
Ik heb nogmaals de spreadsheet toegevoegd en van een opmerking voorzien.
Ik zou dus graag een formule hebben die al de 26/27 bladzijden doorzoekt om het clubresultaat te vermelden. In het bijgevoegde voorbeeld is er slechts sprake van 2 bladzijden die doorzocht kunnen te worden (alleen voor de clubs beginnende met letters A en B).
Willen jullie s.v.p. jullie oplossing in het voorbeeld verwerken zodat ik het begrijp wat jullie gedaan hebben. Mijn dank.

Bijlagen

Met respect excel-experts, maar waarschijnlijk ben of ik niet duidelijk of jullie begrijpen mij niet helemaal. Ik krijg in ieder geval niet de oplossing die ik bedoelde.
Er is nog een derde mogelijkheid. Jij begrijpt ons niet.
Want dat is precies wat de formule van Roncancio doet.
Zet deze in D21 en kopieer hem door naar beneden.
Als alle bladen t/m Z en alle namen aanwezig zijn moet alles goed gaan.
Anders krijg je of #VERW! of #N/B.

Code:
=VERSCHUIVING(INDIRECT("'" & LINKS(B21;1) & "'!a9");VERGELIJKEN(B21;INDIRECT("'" & LINKS(B21;1) & "'!a10:A200");0);VERGELIJKEN("Clubtotaal";INDIRECT("'" & LINKS(B21;1) & "'!a9:Z9");1))

Mvg

Piet

Ik heb het nogmaals geprobeerd en het werkt inderdaad voor 99%. Mijn excuses.

De enige "verwijzingen" die niet werken zijn wandelclubs die beginnen met een cijfer. Is hiervoor ook een oplossing?

Alvast (weer) bedankt.

Hallo,

Zet onderstaande formule in het werkblad Totaal en verander TEST in de naam van het werkblad met de wandelverenigingen die beginnen met een cijfer.

=ALS(ISFOUT(INDIRECT("'"&LINKS(B21;1)&"'!a9"));VERSCHUIVING(TEST!$A$9;VERGELIJKEN(B21;TEST!$A$10:$A$200;0);VERGELIJKEN("Clubtotaal";TEST!$A$9:$Z$9;1));VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&LINKS(B21;1)&"'!a9");VERGELIJKEN(B21;INDIRECT("'"&LINKS(B21;1)&"'!$A$10:$A$200");0);VERGELIJKEN("Clubtotaal";INDIRECT("'"&LINKS(B21;1)&"'!$A$9:$Z$9");1)))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio bedankt. Het werkt uitstekend. De sheet is wel wat langzaam geworden. Ik weet niet of dit door al deze berekeningen komt, maar het zij zo.

Roncancio bedankt. Het werkt uitstekend. De sheet is wel wat langzaam geworden. Ik weet niet of dit door al deze berekeningen komt, maar het zij zo.

Hm. Ik vraag mij af hoe groot het bestand is.
Wellicht is daar nog wat winst in te boeken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan