Opzoeken records externe database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dancer45

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Ben nog niet helemaal bekend met VBA dus vandaar de vraag.

Ik heb een externe Clipper Database Dossier.DBF waar ik uit wil lezen middels een zoeksleutel.

Indeling Database is
Veld 1 = Record
Veld 2 = Dossiernr.
Veld 3 = Subnr.
Veld 4 = Aantal
Veld 5 = Gewicht

De unieke velden zijn het dossier nr & subnr.

Nu wil ik vanuit Excel de vraag hebben van : Welke dossiernr&sub wil je lezen?

Hierna moet de database gelezen worden en indien gevonden de waarden van het aantal & gewicht in zeg maar ieder een aparte cel geplaatst worden. Zeg maar $b$1 en $c$1.

Hoop dat het te begrijpen is wat ik heb geplaatst en iemand mij kan helpen.

Thanks voor alle suggesties.

Bram

Je vraag is niet 123 te beantwoorden omdat je niet zoveel ervaring hebt ik VBA. Vandaar dus stapgewijs: Maak een connectie met je database
Kijk op www.connectionstrings.com voor een connectie string die in jouw situatie past.
Nu kan je je gegevens opvragen via een SQL statements en eventueel in een cel zetten.

Ik kan het programma voor je schrijven maar daar heb ik geen zin in maar ik wil je wel helpen.

Enjoy!

Externe records

Dank je Guus en ga ff puzzelen met de connectie en kijken of ik er dan verder
uitkom.

Zoniet dan trek ik wel aan de bel en op voorhand al bedankt voor de aangeboden hulp.:thumb:

Groetjes,
Bram

Nogmaals bedankt voor de link Guus en vond daar wat ik nodig had echter zoals gezegd moet ik nog zat leren qua VBA dus ga maar eerst de boeken in voor we verder gaan.Heb het voorlopig ff op de oude manier gedaan door alle records van het .DBF bestand naar een Excel sheet te importeren en van daaruit verder te gaan.Het is dus ff behelpen tot we VBA wat beter onder de knie hebben.

Mocht ik wat verder zijn en wederom hulp nodig hebben dan geef ik wel weer een gil.

:thumb:

...Heb het voorlopig ff op de oude manier gedaan door alle records van het .DBF bestand naar een Excel sheet te importeren en van daaruit verder te gaan.Het is dus ff behelpen tot we VBA wat beter onder de knie hebben.

Mocht ik wat verder zijn en wederom hulp nodig hebben dan geef ik wel weer een gil.

Ongevraagd advies: Importeer het zwikkie direct door naar Access. Excel is geen database programma, Access wel! Je kan dan het geheel direct normaliseren. Daar is binnen Access een wizard voor beschikbaar als je het nog nooit gedaan hebt (normaliseren bedoel ik).

Succes!

Okidokio Guus en thanks. Gaan we dat eens proberen en houd je in ieder geval ff van de straat. Ook al heb ik het nog nooit gebruikt heb ik goede hoop.

Thanks again.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan