• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opzoeken uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

alphen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Ik tacht een formule te bedenken waar bij ik een opdracht nummer invoer in de tab invulsheet. waar achter in de kolom target de tijd per eenheid bij gezocht wordt welke staat in de tabblad stam data. deze liijst in de tab stam data wordt elke keer verlengt met nieuwe opdracht nummers

Zie bijlagen.

GraagBekijk bijlage Productie tool opdrachten v28-10.xls u hulp

Gr henjo

Hoeveel niet duidelijk is wat je precies vraagt, doe ik maar een gok.
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat in het blad Stamdata steeds opdrachten worden toegevoegd waardoor je de formule in blad Invoeg_sheet moet aanpassen.
Dit kun je oplossen door een dynamisch bereik te benoemen.
Via Namen beheren (excel 2007) of Invoegen, Namen (excel 2003) kun je een bepaald gebied een naam geven. Ik heb de naam Targets gedefinieerd. Deze zal altijd verwijzen naar het ingevulde gebied op het blad Stamdata.

Bijlagen

Henjo

Volgens mij werkt jouw formule al, maar is het de bedoeling dat bij het "groeien"van het aantal projecten het bereik meegroeit. Zodat je de formule niet aan hoeft te passen.
Ik heb een dynamisch bereik toegevoegd voor de stam data.
Dat bereik heb ik in de formule ingevoegd.

Bijlagen

Beste Gerard,

De tool werkt. Bedankt

Mijn vraag is hoe je deze formuile maakt. Ik zie in de formule nergens de link naar de tab blad stam data. De lijst moet nog langer worden hoe kan ik het bereik verlengen.

Gr Henjo

Henjo,

Middels Invoegen > Namen is het mogelijk om een bereik een naam te geven. In dit geval het ik het bereik DATA genoemd.

Het bereik is als volgt gedefinieerd :

Code:
=VERSCHUIVING('Stam data'!$A$1;3;0;AANTALARG('Stam data'!$A:$A)-1;5)

Het stukje Aantalarg telt het aantal regels en zorgt er voor dat het bereik vanzelf meegroeit met de hoeveelheid data.

De 5 aan het eind van de formule geeft het aantal kolommen aan. Hopelijk is het nu een stukje duidelijker.

Formule begrijpen

Beste Gerard,

Ik ben erg geïnteresseerd ben in je onderstaande formule
Ik vind die nergens terug in uw file: Productie tool opdrachten v28-10 gl(1)
Het zou voor mij heel aangenaam zijn om echt te weten hoe je die formule gebruikt, opsteld en waar zij in uw bestand staat.

Heel veel dank
groeten
Chris

Chis

In post 5 heb ik getracht dit toe te lichten. Is waarschijnlijk niet helemaal gelukt.

De formule heb ik gebruikt om een naam aan een bereik te geven. Dit doe je onder : Invoegen > Namen.
Als je daar kijkt zul je deze code tegen komen met als naam : DATA

Code:

En die naam DATA heb ik gebruikt in de formule in kolom H

Hopelijk is het zo iets duidelijker.
Code:
=ALS(B19="";"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B19;[COLOR="Red"][B]Data[/B][/COLOR];2;ONWAAR));"Geen omschrijving bekend";VERT.ZOEKEN(B19;[COLOR="Red"][B]Data[/B][/COLOR];2;ONWAAR)))

Henjo,

Zou je de vraag als opgelost kunnen zetten ??

opzoeken uitlijst

Ik had iets dat werkte echter toe in de cel eigenschappen aanpaste naar tijd werkte het niet meer.

Doel is dat je in de tab stamdata een opdracht nummer neerzet (deze lijst moet kunen groeien) met een target. in de invoer sheet zou je dan per dag per opdracht nummer moeten kunnen weergeven hoeveel eenheden verwerket zijn met hoeveel tijd tov de target weggezet.

Zie bijlagen

BVD
Gr henjoBekijk bijlage Productiviteit opdrachten V 4-12.xls

Begin dan met je formule kolom index op 3 te zetten , nu zoek je op de geplande aantal eenheden
Code:
=ALS(B5="";"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B5;Data;3;ONWAAR));"Geen Target";VERT.ZOEKEN(B5;Data;3;ONWAAR)))

Ik heb niet nader gekeken maar zet je tijd formaat naar decimaal en wat kom je dan uit
Code:
=F5/(E5*24)

daar kom ik niet me weg . geeft niet het gewenste resultaat

Gr Henjo

daar kom ik niet me weg . geeft niet het gewenste resultaat

Gr Henjo

Geef dan eens het gewenste resultaat zelf door U ingevuld ;) kunnen de helpers een formule zoeken , mij is het nu niet duidelijk wat er moet komen , ik ga ook niet alles gaan doorlezen van x maand geleden > trouwens daar is de opmaak en data formaat anders .

Alphen , hoe moeten wij tot een correcte oplossing komen ? 1 uur = 60 min x 60 sec = 3600 seconden > 3600 sec delen door 215 = 16 sec 744 duizendsten .
Bekijk je voorbeeldje , heb ook de foutwaarden opgevangen en de VWO aangepast , wegens ....
Je kan via deze formule
Code:
=(((F5*24)*60)/E5)/1440
die gelijk is aan deze
Code:
=F5/E5

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan