• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoeken van de waarde in een rij en de cel rechts ervan weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

lseverins

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Goedemorgen,

Ik heb een vraag, ik zal het proberen duidelijk te omschrijven.

Ik heb een bestand met verschillende projectnummers, het project bestaat uit verschillende fases. De fases zijn opgenomen in een rij met daarachter de startdatum. Nu wil ik per fase de startdatums onder elkaar hebben staan (niet elk project doorloopt de dezelfde fase dus deze staan niet telkens in dezelfde kolom). Ik heb het geprobeerd met =als( ; ;), dit lukt wel maar dat is een enorm type werk, is hier een makkelijkere manier voor???
Ik heb het excel bestand toegevoegd.

(hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk :S)

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

met vriendelijke groet,
Lenny

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je een Excel bestand hebt toegevoegd, dan heb je het wel goed verstopt. ;)

Volgens mij gaat deze formule u al een heel eind verderhelpen:

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($B$2:$B$12;$O$1)+RIJ($O$2)>RIJ();INDEX($C$2:$C$12;SOMPRODUCT(KLEINSTE(($B$2:$B$12=$O$1)*(RIJ($C$2:$C$12)-RIJ($C$2)+1);RIJ()-RIJ($O$2)+1+AANTAL.ALS($B$2:$B$12;"<>"&$O$1))));"")

Deze geldt voor O2 en verder naar beneden trekken.
Heb het dan toch maar ingepast in het voorbeeldbestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Cobbe,

Hartstikke bedankt voor je reactie, alleen het is niet helemaal hoe ik het bedoel :(.
Er wordt nu gezocht naar de waarde 5000, 5018, 5015 enzo in de kolom, maar er moet gezocht worden in de rij ipv kolom. Kan dit ook??

Mvg Lenny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan