• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoeken van een zone met verschillende waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn257

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Bekijk bijlage Voorbeeld opzoeken zones.xls

Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid een soort generator te maken. Aan de hand van een getal in de bovenste zone-indelingen moet er een zone gegenereerd worden. Nu moet dit ook met de "tussenliggende" waardes. Is dat mogelijk?

Groeten, Glenn

Als je de data in twee kolommen zet is het wel te doen. Als het in het huidige formaat moet dan is het een stuk lastiger. Dan ben je waarschijnlijk toegewezen op een eigen geschreven formule.

Bedankt voor je reactie Jean-Paul, het is wel deels werkbaar.

Ik ben niet zo thuis in VBA, graag zou ik in cel A22 een verwijzing (A22; =A25)willen maken naar een bepaalde cel, bijv. A25. Als ik dit doe veranderd de cel wel alleen de Zone niet. Dit gaat pas nadat ik op de cel sta en op enter druk. Kan dit ook anders?

Groeten, Glenn

Glenn
Op welke manier wordt cel A25 gewijzigd handmatig of door een formule, in de vba code staat nu wanneer cel A22 wordt gewijzigd en door op enter te drukken zal de macro zijn werk doen.

Glenn
Welke formule staat er in cel A28, om de macro te laten werken heb ik de cel of de cellen nodig die handmatig gewijzigd worden

Hallo Jean-Paul,

Sorry voor mijn late reactie. In cel A28 zal een waarde handmatig ingegeven worden.

gr, Glenn

Maak 2 kolommen:
kolom 1: de laatste 3 cijfers van iedere cel
kolom 2: de zone die bij dat getal hoort.
sorteer bedie kolommen op kolom 1

gebruik vervolgens index/match, met als match parameter -1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan