Opzoeken van namen in OUTLOOK

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, Als ik iemand een mail wil sturen dan zoek ik in het Adressenbestand naar de achternaam, maar kan het dan niet vinden. Alleen als ik op voornaam zoek krijg ik het adres, terwijl bij OPSLAAN ALS de naam begint met de achternaam. Dit is heel vervelend.
Wat moet ik instellen om altijd bij het zoeken de naam te krijgen als ik zoek op ACHTERNAAM?

Martin

In Outlook naar extra-->opties--->voorkeuren--->contactpersonen--->opties voor contactpersonen en daar even je voorkeur aangeven.

Martin,

Als je bedoelt het Adresboek van Outlook, dat je krijgt als je op de knop 'Aan...' klikt, dan is daar weinig aan te veranderen.
Al kies je in het veld 'Opslaan als' of 'Weergegeven naam' voor eerst de achter- en daarna de voornaam of -letters, tóch zal in het adresboek de standaardvolgorde op voorletters gehandhaafd blijven.

Naam in ctc personen

Ik ben er nog niet uit.
Zie print screen. Ik heb een naam ingevoerd: Fekke Bakker, opslaan als Bakker, Fekke, maar als ik een nieuwe mail maak en ik zoek op bakker, dan krijg ik hem er niet uit, wel met fekke!!!

Martin

Bijlagen

• ScreenShot011.jpg
    ScreenShot011.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 59
Zie mijn eerdere reactie:
Als je op de door jou beschreven manier een geadresseerde zoekt wordt gebruik gemaakt van het ADRESBOEK van MIcroSoft en niet van de map contactpersonen uit Outlook.
En daarbij wordt gesorteerd op de eerste letter van de voornaam (of voorletters), dus vandaar.

Wil je dat vermijden, dan werk je andersom:
Je klikt met de rechtermuisknop op de betreffende geadresseerde in je contactpersonenmap en kiest in het snelmenu 'Nieuw bericht voor contactpersoon',
of je klikt op de naam van de geadresseerde en klikt in de Standaardwerkbalk op de betreffende knop (zie bijlage)

Bijlagen

• knop.JPG
    knop.JPG
    6 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan