opzoeken variabele in query/tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk niet, maar ik heb op basis van je voorbeeldje wel wat tabellen kunnen maken om e.e.a. uit te testen. En geconstateerd dat de Outer Join die je hebt gemaakt niet echt nodig is. Volgens mij moet dit genoeg zijn:

Code:
SELECT tblHoofdtabel.Ordernummer, tblHoofdtabel.AantalStuks, tblTariefgegevens.Tarief, [AantalStuks]*[Tarief] AS Tariefgegevens, tblHoofdtabel.Maand, tblHoofdtabel.Jaar
FROM tblTariefgegevens, tblHoofdtabel
WHERE (([tblHoofdtabel].[Maand]=[tblTariefgegevens].[Maand]) AND ([tblHoofdtabel].[Jaar]=[tblTariefgegevens].[Jaar]))
ORDER BY tblHoofdtabel.Ordernummer;
Althans: in mijn voorbeeldje krijg ik dan prima prijsjes te zien.

Ah ik zie hoe je dat nu zo doet ja... eigenlijk best simpel en uiteindelijk ook logisch. Het enige is dat er nog geen records tevoorschijn komen bij mij in de gegevensbladweergave :confused: Ik ben hem doorgelopen, maar hij hoort te kloppen. Tevens geeft die géén foutmelding :confused: Waar zou het in kunnen zitten of hoe zou ik kunnen controleren op een andere manier??

Alvast bedankt voor het op goede weg zetten,

:)

Misschien dat mijn voorbeeldje je op de goede weg zet?

het werkt!

Stom van mij :o , had net even m'n database leeggegooid om opnieuw te updaten, vandaar dus dat die géén records weergaf..... :eek: Maar... hij doet het inderdaad!!! Gelukkig maar, eindelijk, ben er reuzeblij mee.. moet het zelfde namelijk toepassen met wat andere gegevens!!!! Hartelijk dank Michel!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan