• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen18

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
In tabblad rapport, de cellen die geel gearceerd zijn, moeten de gegevens komen te staan uit tabblad school.
Er moet onderscheid worden gemaakt tussen type BO, VO, SBO VSO (kolom C uit tabblad school)
Kolom G t/m L zijn gegevens van het type BO.
Kolom N t/m S zijn gegevens van het type VO.
Ik krijg de gegevens wel in de kolommen maar het komt niet bovenaan de lijst omdat formule cel gerelateerd is.
Bijv. VO. De gegevens staan in tabblad school in rij 21 en 22.
Met de formule moet ik dus in kolom N t/m S eerst 22 rijen maken.
Is het ook mogelijk om de gegevens als eerste te tonen? Dus zie voorbeeld.

Bijlagen

De gezochte waarden staan nu bovenaan, de foutmeldingen zijn "weggeformateerd".
Je kan uiteraard ook de formule inpakken in een "if(iserror(etc..

Bijlagen

Dit is inderdaad wat ik wilde hebben maar zou je ook de #GETAL weg kunnen krijgen met een formule? De cellen met #GETAL moet de waarde 0 hebben want anders kan ik geen opsomming krijgen.

Ik heb geprobeerd met de ISFOUT functie maar dat lukt me helaas niet :o

Zoiets dan? Een andere mogelijkheid is: de formules naar beneden doortrekken tot je de eerste foutcode ziet, en dan 1 rij terugslepen.

Bijlagen

Is het ook mogelijk op ook in de eerste twee kolommen met een ISFOUT formule #GETAL weg te krijgen? In mijn excel heb ik niet de cellen geel gearceerd maar gewoon wit en dat krijg ik de # te zien. :D

Toch nog een vraag. Ik wil de index groter maken. Hij moet 100 rijen kunnen hebben.

Dus:
{=ALS(ISFOUT(INDEX(school!$A$3:$A$100;KLEINSTE(ALS((school!C$3:C$100="VO")*(RIJ($A$1:$A$100))>0;(school!C$3:C$100="VO")*(RIJ($A$1:$A$100));"");RIJ(A1));1));"";INDEX(school!$A$3:$A$100;KLEINSTE(ALS((school!C$3:C$100="VO")*(RIJ($A$1:$A$100))>0;(school!C$3:C$100="VO")*(RIJ($A$1:$A$100));"");RIJ(A1));1))}

De bovenstaande formule laat niets zien. Hoe kan dat?

Alle array's in je formule moeten even groot zijn, A3:A100 telt 98 rijen, dus "(rij($A$1:$A$100)" moet je veranderen in "(rij($A$1:$A$98)", zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan