• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

druijtshap

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2019
Bijgaand een bestand.
Nu wil ik bij omschakeling van het ene naar het andere artikel de tijd voor omschakeling opzoeken.
Hoe krijg ik dat voor elkaar.

Bijlagen

Zomaar een bestand plaatsen met een afschrikwekkende hoeveelheid getallen zonder enige toelichting, of weergave van gewenste uitkomst(en), zal niet snel leiden tot goede antwoorden denk ik...

omschakeltijd

in dit bestand moeten we opzoek naar een omschakeltijd.
Dus bijv. als we van produkt 20576777 omschakelen naar produkt 20576766 zou er in een tabel 150 moeten verschijnen.
Of bestaat er een mogelijkheid om hier een lijst van te maken?

't is een verhelderen uitleg. Wat staat er in blad1 wat in blad2 wat in blad3? Je kan toch een voorbeeldbestand maken met 2 of drie producten waarmee je de vraag verduidelijkt. Als dat niet lukt dan begrijp je waarschijnlijk jouw eigen vraag niet.

Blinkt nog steeds niet uit in duidelijkheid, maar ok. Ik ga wat aannames doen.

STEL: op blad3 in cel A1 staat produktnummer 20576777
STEL: op blad3 in cel A2 staat produktnummer 20576766
STEL: op blad3 wil je in cel B1 de omschakeltijd

DAN: kun je met deze formule in B1 de tijd vinden.
Code:
=INDEX(D4:IK245;VERGELIJKEN(A1;A4:A245;0);VERGELIJKEN(A2;D1:IK1;0))

opzoeken omschakeltijd

Op blad 3 staan de omschakeltijden van een product naar een ander product.
In blad 4 staat product 1, product2 , product 3.
Nu is mijn vraag kan ik in blad 3 via een formule de omschakeltijd in blad 4 zetten.

Bijlagen

Beste druijtshap, ik wil met alle plezier meedenken maar ga niet meer gokken wat je nu eigenlijk zoekt. Telkens is je uitleg zeer summier en voor mij is het totaal niet duidelijk wat je nu eigenlijk wilt. Feedback op eerdere oplossingen ontbreekt, voldoet het wel of niet? Waarom wel of niet? En de gewenste uitkomst is weer niet aangegeven voor een aantal regels op blad 4.

Ik ben dus even uitgereageerd. Succes met het krijgen van andere reacties.

Hallo,

Ik heb een poging gewaagd.
Zie bijlage.
Maar let op:
De functie welke gebruikt is is een nieuwe functie in Excel.
Ik weet natuurlijk niet of jij die al ter beschikking hebt.

Mvg
Peter

Bijlagen

Uitleg :
In blad 4 geef ik producten in. Dus bijv. produkt 1 20576785, produkt 2 20576749. In blad 3 moet dan gekeken worden of er een omschakeltijd tussen deze beide produkten zit.
In dit geval dus 360. (uitkomst dus in C3). Na produkt 2 volgt produkt 3 20576800. Nu moet er wederom in blad 3 gekeken worden of er tussen produkt 2 en 3 een omschakeling zit.
In dit geval dus 480. Alles met #n/b op blad 3 mag "0" zijn.

Misschien is dit duidelijker.

Bijlagen

@peter59, Lijkt mij dezelfde oplossing die ook al in #5 staat. XLOOKUP() hoe verzinnen ze het:d

@druijtshap, al wat van de suggesties geprobeerd?

Laatst bewerkt:
met twee hulpkolommen kom ik hier op uit....

Bijlagen

Hallo,

Zie bijlage.
Tevens #NB vervangen door 0.

@VenA
Idd is het een oplossing (#5) welke ook mogelijk is.
Deze ook in het voorbeeld bestandje toegepast met nog een mogelijkheid.
Er zijn v.w.b. de vraag van TS dus meerder wegen die naar Rome leiden.
Dit laat Haije ook al zien met nog een mogelijk voorbeeld.

En ja, hoe verzinnen ze het.
Persoonlijk vind ik deze nieuwe functie, van de nog enkele, een welkome verbetering.
Zie onderstaande link waar het e.e.a. over deze nieuwe functie wordt uitgelegd. Hier worden natuurlijk ook de voor -en nadelen op een rijtje worden gezet.
https://www.youtube.com/watch?v=WO6Kjba5EPc&t=991s

Mvg
Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan