opzoeking op basis van een andere opzoeking

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrVazil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Beste,

De situatie is als volgt: Ik heb een tabel met een 30-tal velden. Een van deze velden is een keuzelijst op basis van een andere tabel. Nu wil ik een veld toevoegen dat ook weer een keuzelijst moet worden, en de waarden die in deze keuzelijst komen moeten geselecteerd worden op basis van de selectie in de eerste keuzelijst. Ik krijg dit niet voor elkaar, access geeft steeds de query terug ipv de geselecteerde waarde waardoor mijn tweede keuzelijst veel te veel opties bevat.

Concreet gaat het hier om hoofdcategoriën met subcategoriën. Als ik de hoofdcategorie selecteer in lijst een moet lijst twee dus enkel de subcategoriën van die hoofdcategorie tonen, maar hij toont gewoon alle subcategoriën.

Dit is de code die ik gebruik:

SELECT [Machine detail].Machine_detail FROM [Machine detail] where [Machine detail].Rubriek_Id = Rubriek_ID ;

de spelling is correct, maar hij geeft dus niet de geselecteerde waarde van het veld Rubriek_ID

alvast bedankt!

Bedankt voor het snelle antwoord, maar dat is in een form en ik zoek de manier om dit in een tabel zelf te doen :)

Dan ben ik razend benieuwd waar je die code plaatst in je tabel. :confused:

Zie het zo:
een tabel is de plaats waar je gegevens opslaat. Niets meer en niets minder. Via query's en formulieren doe je data input, output en alle mogelijke manipulaties.
Dus ik sluit me aan bij Bakk4318.

Laatst bewerkt:
k zal morgen op m'n werk eens een copytje van de database maken en hier posten, maakt het mss wat gemakkelijker

Op http://www.mrvazil.net/voorbeeld.rar vind je een afgeslankte kopie van de database waarin het probleem duidelijk wordt.

Het gaat om de tabel inventarislijst. Het veld mach_det zou een keuzelijst moeten geven uit de tabel machine detail, maar enkel de velden uit de rubriek die geselecteerd werd in rubriek_ID. Zoals je kan zien in de tabel geeft hij steeds alle waardes ipv een selectie, het lijkt me dus dat hij niet kan zien wat er geselecteerd is in rubriek_id

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan