Oracle7 onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Beste denktankers,

Recentelijk overgestapt op Vista. Vrees werd bewaarheid. Onder XP draaide mijn oude Oraclesoftware als een tierelier. Na overzetten op de Vista machine niet meer.
Leek in eerste instantie snel op te lossen, door twee missing DLL's op de juiste plek weg te zetten. Helaas, de database wil niet meer opstarten.
Omdat ik weet dat Oracle7 geen gebruik maakt van het register leek mij de omzetting van C:\ORA95 naar C:\ORA95 op nieuwe machine een niet al te moeilijke operatie, helaas dus wel.
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Ik weet nog wel vaag dat er iets moet zijn met de config.sys en/of autoexec.bat.
Werkt dat onder Vista nog ?

Alvast bedankt,

Groeten Jas.

Nog een actie

Kheb inmiddels de autoexec.bat aangevuld met de nodige path-settings, maar nog zonder resultaat.

weer iets verder...

Heb inmiddels de omgevingsvariabelen kunnen toevoegen in Vista.
Daardoor is het search-path inmiddels uitgebreid met datgene wat in de autoexec.bat stond.

Helaas nog zonder resultaat

Opgelost

Itt tot eerdere berichtgeving......ik heb uiteindelijk binnen de ora95-directory een .reg - file gevonden en geïmporteerd.
Draait weer als een zonnetje. Geweldig !!!!

Wie weet heeft hier toch nog iemand wat aan.......per slot van rekening is het stokoude software die uiteindelijk toch onder Vista kan draaien.

Groets, Jas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan