Orange ADSL:speedtouch 516 geleverd maar doet nog niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
ik heb adsl van Orange aangevraagd en vandaag om 18:00 zou de verbinding het eindelijk doen. Dus om 18:30 ben ik maar eens alles gaan installeren maar krijg hem helaas niet aan de praat, en het leek zo makkelijk!!

mijn situatie:
-telefoon komt binnen in de meterkast (daar zit een oud wit rond doosje met ptt dekseltje)
-van meterkast gaat de telefoonlijn ongeveer 3 meter de gang in waar de telefoon contactdoos zit. (contactdoos heeft de draden blauw/rood/wit/zilver. deze corresponderen met de volgende kleuren van de telefoon stekker

rood=groen, blauw=rood, wit=zwart, zilver hangt los. dus stekker geel heeft geen verbindings draad)
-ik heb geen vaste lijn, die heeft Orange voor me geregeld.

dit is hoe ik het nu heb geprobeerd aan de hand van de Orange ADSL installatie handleiding:
-stekker in telefooncontact doos->kort snoertje naar splitter (lijn ingang)->van splitter (modem uitgang) lange grijze draad naar thomson speedtouch 516 (thomson staat aan, groen lampje brand)->kabel naar computer

(ik heb nog een wireless router van mijn oude kabel verbinding die ik ertussen ga plaatsen, maar eerst maar eens op deze manier werkend krijgen)

nu als ik een website wil bezoeken krijg ik een thomson scherm in IE dat er geen verbinding is.

Moet ik gewoon nog even wachten of doe ik iets fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan