Orange Livebox draadloos maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb een Livebox van Orange. Ik heb daarbij niet gekozen voor der draadloze versie omdat ik al een draadloze router heb.

Nu blijkt dat bij de draadloze versie van de Livebox een wireless PCMCIA-netwerk-kaart wordt meegeleverd. Betekend dat dat ik met een eigen PCMCIA-netwerk-kaart, evt één van Marktplaats, de Livebox ook draadloos kan maken? Op die manier kan ik mijn router er tussenuit laten...

Laatst bewerkt:
Dat is zeker mogelijk, echter niet alle pcmcia netwerkkaarten blijken goed te werken in combi met de livebox, er bestaat wel een lijst van kaarten die wel goed functioneren, hou mij ff warm, ik moet die lijst ff ergens opsnorren.

Heb een 3 tal kaarten die zouden moeten werken.

Belkin FSD7011 802.11g
Toevalstreffer maar het werkt en kost slechts 29,95.

* De ASUS WL-100g
* De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
De info komt van de onafhankelijke livebox forum, dus ga er vanuit dat dit betrouwbare info is.

Laatst bewerkt:
hoi.

ik heb sinds vandaag de livebox van orange en ik wilde hem graag draadloos maar heb er net zoals jij geen €2,95 per maand voor over ik ben de geheeledag bezig geweest met google en ben er zo achter gekomen dat de wpc54g uitstekend werkte en ik ben gelijk naar de computerzaak gegaan om hem te kopen thuisgekomen heb ik hem in de livebox gedaan en het werkt als de beste koste mij €30,- oke het is veel geld maar in de loop van de maanden snel terug verdiend zeker de moeite waard!!!!!

Succes................. :thumb:

groetjes Arie,

hoi.

ik heb sinds vandaag de livebox van orange en ik wilde hem graag draadloos maar heb er net zoals jij geen €2,95 per maand voor over ik ben de geheeledag bezig geweest met google en ben er zo achter gekomen dat de wpc54g uitstekend werkte en ik ben gelijk naar de computerzaak gegaan om hem te kopen thuisgekomen heb ik hem in de livebox gedaan en het werkt als de beste koste mij €30,- oke het is veel geld maar in de loop van de maanden snel terug verdiend zeker de moeite waard!!!!!

Succes................. :thumb:

groetjes Arie,

ik heb ook een wpc54g in mijn livebox maar ik kan geen verbinding maken met mijn laptop.
Hij geeft aan dat er geen netwerk beschikbaar is. Hoe heb jij de livebox en je verbinding ingesteld?

Groet Steef

Hallo Steef,

ik heb gewoon de cd-rom van orange gebruikt en dan optie interne verbindingen let hierbij wel op het serie nummer van de livebox (zie streepjescode onder op ver geet ook niet het knopje inte drukken onder op de modem hopelijk heeft dit suc6.

gr,Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan