Orange (Wannadoo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Ik ben bezig met de zoektocht naar een nieuwe ADSL provider, heb mijn oog laten vallen op Orange, het oude bekende Wannadoo als ik het goed heb.

Wat zijn zoal de ervaringen met Orange qua snelheid etc etc?

Geen,

maar ik neem met alle respect toch de vrijheid om te reageren:

neem ook Speedlinq eens in overweging.

Deze provider heb ik sinds juli dit jaar en ik ben uiterst tevreden.

Sinds enige tijd kun je via hen zelfs een abo afnemen waarbij KPN de "hardware" verzorgt.

Speedlinq

Ik zou bijna zeggen, "Kan het nog goedkoper"?

..............enne, ja er "waren griezelverhalen" rond Speedlinq op het W-W-W, heb ik echter weinig van gemerkt.
Speedlinq is sinds maart van dit jaar eigendom geworden van KPN en NEE, ik werk niet bij KPN of Speedlinq.

Laatst bewerkt:
Ben begonnen als inbeklantje bij Wanadoo.
Nu alweer 12 jaar geleden.
Daarna een gewoon abo en nu de family versie(2 jaar alweer), zonder bellen.
Niets anders dan lof.
Snelheid is helemaal goed, tot op heden nog nooit "uit de lucht" geweest.

Echter, daar er mogelijk ook erg veel relatieve "digibeten" op de Helpmij kijken:

als je niet een heel klein beetje gevoel hebt met pc's en Internet, neem dan vooral GEEN Speedlinq abonnement.

Heb je eenmaal hun helpdesk nodig, dan ben je gen**id en kun je een persoonlijke lening afsluiten v.w.b. de belkosten per minuut

Geen,

maar ik neem met alle respect toch de vrijheid om te reageren:

neem ook Speedlinq eens in overweging.

Deze provider heb ik sinds juli dit jaar en ik ben uiterst tevreden.

Sinds enige tijd kun je via hen zelfs een abo afnemen waarbij KPN de "hardware" verzorgt.

Speedlinq

Ik zou bijna zeggen, "Kan het nog goedkoper"?

..............enne, ja er "waren griezelverhalen" rond Speedlinq op het W-W-W, heb ik echter weinig van gemerkt.
Speedlinq is sinds maart van dit jaar eigendom geworden van KPN en NEE, ik werk niet bij KPN of Speedlinq.
Die heeft Caspar op dit moment http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1632413&postcount=5

elke provider heeft voor en nadelen. in het werk dat ik doe krijg ik veel met klanten te maken die internet problemen hebben en die al contact met hun provider hebben gehad. hulp krijg je wel bji elke provider, alleen bij de ene geven ze er wat meer aandacht aan dan aan de ander. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je je niet zozeer door te veel negatief nieuws moet laten ljiden.

familie van mij gebruikt nu al een tijdje orange voorheen wanadoo en ik ben zeer over hen te spreken. zo had me familie in het begin problemen ( bleek defecte modem te zijn ) en die is snel vervangen voor een ander duurder type .

dus als het abbonement van orange bij je past, waarom niet.

this top ik heb famely + bellen nooit problemen alleen je krijgt er ook zo'n livebox bij die zou ik niet weken achtereen 24/7 laten draaien door downloads aan te laten staan. hij word niet snel te heet maar je verbinding valt gewoon opeens weg en dan heb je ook geen telefoon zonder dat jehet weet. maar voor de rest toppi provider.
krijgt ook korting als je bij hun een mobiel abonnement afsluit.:thumb:

Caspar107, rest mij nog de brandende vraag waarom je weg wil bij Speedlinq?

Opzich bevalt Speedlinq me wel, alleen ik wil ook internet bellen, niet dat ik veel bel via de vaste lijn, maar ik wil gewoon van het KPN abb af. Nu kan ik met Speedlinq ook bellen alleen kost me dat een nieuw modem, terwijl ik een geschikt modem heb voor VOIP (heb gebeld en ik kan dus niet VOIP krijgen zonder een nieuw modem te bestellen).

Plus het feit dat Orange meer snelheid biedt + bellen voor een nog betere prijs

Nou laat maar hoor, ik ben er al uit, heb vandaag nog eens gebeld met Speedlinq en ik krijg voor het geld wat ik nu betaal + 4,95 voor het bellen het hele pakket. Krijg er zelfs nog een gratis draadloos modem bij. Ik dacht dus dat ik bij Speedlinq ook nog eens de 9,95 lijnhuur voor KPN kwijt zou zijn, maar dit is dus niet het geval.

Ik blijf dus lekker bij Speedlinq:thumb:

Speedlinq

:evil:Heb je al je aansluitkosten en modem kosten terug gehad van Speedlinq(KPN)???
Kijk uit met wat je doet bij deze provider, de snelheid is goed maar verder.
Als je dan toch deze provider neemt sluit dan af via T for Telecom, heb je de beste korting en bij problemen(die krijg je zodra je actie korting uitbetaald moet worden)kun je dat via T for Telecom op laten lossen, scheelt je 70 eurcent per minuut(na 10 minuten in de wacht staan....)

:evil:Heb je al je aansluitkosten en modem kosten terug gehad van Speedlinq(KPN)???
Kijk uit met wat je doet bij deze provider, de snelheid is goed maar verder.
Als je dan toch deze provider neemt sluit dan af via T for Telecom, heb je de beste korting en bij problemen(die krijg je zodra je actie korting uitbetaald moet worden)kun je dat via T for Telecom op laten lossen, scheelt je 70 eurcent per minuut(na 10 minuten in de wacht staan....)

Ben al een tijdje lid, en heb toen aan het begin zonder problemen alle centen terug gehad waar ik recht op had (actie etc etc). Duurt 3 maanden, maar ach, dat staat dan ook op de site.

Ik zelf ben nu 3 jaar bij Orange. Vanaf december ga ik over stappen naar Abel Telecom.
Waarom ???
1. Orange belooft me al een hele tijd dat ik word overgezet naar family.. Ik heb dus nog steeds de oude snelheid voor een veel te dure prijs.
2. Speedlinq veel negatieve ervaringen over gelezen dus die valt af.. Maar eigenlijks lees je die wel over iedere provider...

Waarom ik gekozen heb voor Abel telecom.....

1. hoge download snelheid voor een lage prijs.
2. Gratis bellen 24 uur per dag zonder starttarief.

Onderwerp
Specificatie

telefonie gratis bellen naar vast, voordelig naar mobiel en
internationaal, zie gesprekstarieven
down-/upstream 8192/1024 kbps
abonnementskosten (per mnd) ACTIE 1: Met behoud van KPN abonnement.
Eerste jaar € 23,95, daarna € 26,95

ACTIE 2: KPN de deur uit!
Eerste jaar € 29,95, daarna € 33,95
Geen KPN rekening meer!
Inclusief non-linesharing
activeringskosten (éénmalig) € 9,95

afleverkosten gratis

installatiekosten (optioneel) € 75,-

modem gratis: Allied Data Copperjet 1616-2P
ter waarde van € 149,-

modem geschikt voor aansluiten van 1 PC of router en 1 analoge telefoon

telefoon Gratis Profoon PDX-1000+ DECT Telefoonset
voicemail gratis, via Mijn Abel instelbaar: e-mail notificatie,
afluisteren via telefoon, voice mail als e-mail bijlage
doorschakelen instelbaar via de Mijn Abel pagina's: voor alle
gesprekken, bij ingesprek, bij niet opnemen en bij
een internet storing
gesprekskostenoverzicht gratis, per gesprek kosten inzichtelijk op de
Mijn Abel pagina's, tot een jaar terug
rekeningenoverzicht gratis, samenvatting per maand inzichtelijk op de
Mijn Abel pagina's, tot een jaar terug
internet security Gratis half jaar Kaspersky Internet Security 6.0

opslagcapaciteit website 20 MB

aantal e-mailadressen 5
aantal e-mailforwards 5
aantal auto responders 5

aantal e-mail aliassen 5

webmail ja
frontpage extensies ja
statische overzichten ja

FTP accounts 1
gebruik standaard scripts ja
PHP ondersteuning ja
IP-adres 1, vast

Dus eigenlijks een redelijke jonge provider en ik ga dat wagen voor dat geld...
Succes allemaal.. Maar over orange : stabiele snelheid gehad de laatste 2 jaar en weinig tot geen problemen met de livebox/telefonie positief... Alleen jammer dat ze nog niet landelijke dekking kunnen geven. Daardoor raken ze weer een klant kwijt en meerdere. De geruchten zijn wel dat in 2007 ze wel landelijke dekking kunnen geven.. Maar ja.. dat zeiden ze vorig jaar ook tegen me... Zie ook :

http://orange.gebruikers.eu/news.php

een speciale orange gebruikers site..

Denk er nog eens over na..........
De specificaties zijn prima, daar is niks mis mee.

Wat ik bedoel is het feit dat het een jonge provider betreft (zoals je schrijft)
Ik verwacht dat tussen nu en ...? ALLE kleine providers verdwenen zijn en slechts de grote jongens overblijven.

De vraag die jij je wellicht NU moet stellen is wat er met het abonnement gebeurt als die jonge provider zich laat overnemen door een van de grotere. Als dat op redelijk korte termijn is en die grotere wil jou wel als klant, maar op basis van andere voorwaarden, begint het hele circus weer opnieuw.

Ik kan helaas uit ervaring meepraten...... HCC.NET, een provider waar ik best tevreden over was, heeft zich dit jaar over laten nemen door XS4ALL. Deze laatstgenoemde wilde mij idd. zonder meer "migreren" en als klant "omarmen", alleen............... het abonnement werd qua snelheid minder en het maandbedrag bleef gelijk.
Ik heb ze vriendelijk, doch ZEER beslist bedankt en ben naar een andere provider gegaan, ic. Speedlinq die op zijn beurt zichzelf in maart van dit jaar door........... KPN heeft laten overnemen.

En ook ik heb mij wel 999 keer over de bol gekrabt na het lezen van de gebruikerservaringen met Speedlinq. Echter, ik was zo arrogant om aan te nemen dat ik hun helpdesk toch niet nodig zou hebben, dus dat zou het probleem niet gaan worden (0,70 cent per minuut!!!) -even afkloppen, maar ik heb ze nog niet nodig gehad-
Bleven over stabiliteit, snelheid en actiekorting(en) terugontvangen.
Inmiddels zijn we bijna 5 maanden verder en resumerend kan ik zeggen:
actiekortingen keurig op tijd teruggestort gekregen,
snelheid: zoals beloofd en altijd de juiste sneheid (alleen upload fluctueert soms heel licht)
Stabiliteit: een heel enkele keer valt de DSL verbinding weg, maar wordt dan binnen de minuut weer hersteld. Probleem is alleen dat ik niet weet in hoeverre dit een representatieve conclusie / mening van mij is, want: als ik thuis ben, ben ik ALTIJD online. De uitval is maar soms, dus in hoeverre is dat een probleem / representatief voor een eindoordeel?

Slechts 1x heb ik gedurende een dag of 6 een instabiele verbinding gehad. (eind september of zo) veel DSL uitval, die wel weer hersteld werd, maar het was die week "kwakkelen".

Resumerend: dik tevreden over Speedlinq.

Laatst bewerkt:
Ik zeg het ook nogmaals, ben dik tevreden met Speedlinq, heb Speedlinq al bij 3 of 4 mensen aangeraden en die het ook genomen hebben en die zijn ook tevreden.

Kort geleden Speedlinq bellen aangevraagd en ik zou een gratis wireless modem krijgen, vandaag binnen:thumb:

ik zeg het ook nog maals orange top.

maar zoals thaGenius32 aangeeft bij orange moet je naast je abonnement wel je KPN blijven betalen ik heb nog maar pas ja gezegd door de telefoon wat betekent dat ik er nog een jaar aan vast zit maar na dat jaar ga ik opzoek naar een provider waar je je KPN abonnement bij op kan zeggen.

ik zeg het ook nog maals orange top.

maar zoals thaGenius32 aangeeft bij orange moet je naast je abonnement wel je KPN blijven betalen ik heb nog maar pas ja gezegd door de telefoon wat betekent dat ik er nog een jaar aan vast zit maar na dat jaar ga ik opzoek naar een provider waar je je KPN abonnement bij op kan zeggen.

Dat is niet helemaal correct! Je kunt er voor kiezen Orange je KPN abo over te laten nemen. Maar je bent alleen als lokkertje iets goedkoper uit daarna niet meer.

Voordelen van behouden KPN abo kun je --> hier <-- nalezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan