Oranje lampje voorkant PC, A-B-C-D ook oranje

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik wilde vanochtend mijn PC opstarten om wat dingen te backuppen toen hij een oranje lampje
aan de voorkant weergaf en de speciale A-B-C-D lampjes stonden allevier ook op oranje.
De PC gaat ook niet aan, monitor slaat wel aan maar gaat na ong. 5 sec op stand-by.

Ik heb niks verandert aan de samenstelling.
Wat ik al heb geprobeerd:
CMOS-batterij verwijderen en er weer in (hielp niet)
Videokaart eruit, monitor op onboard (hielp niet)
Geheugen eruit, 1 reepje erin (hielp niet)

Weet iemand wat dit kan zijn?

PC: Dell Dimension 4600 (ik weet dat het al een oude is, maarja)

Grtz,

gast0685

Heb je een pc waarin je het werkgeheugen kan stoppen om te testen of die kapot zijn?

nee, pc heeft DDR, de rest is allemaal DDR2 of laptop met DDR3 wat we in huis hebben.

Als ik naar de online gebruikershandleiding kijk voor advanced troubleshouting dan staan daar de foutmeldingen uitgelegd, wanneer lampje A groen is en de rest oranje ligt het aan de memory...

Wat je kunt doen is het werkgeheugen eruit halen en kijken of die dan dezelfde fout geeft, zoja dan heb je het probleem gevonden ;)

Btw heb je hier de website: http://support.dell.com/support/edocs/systems/dim4600/en/4600i/sm/adtshoot.htm#1112886

Ik denk dat me PSU stuk is want de PSU-koeler slaat niet aan, de DVD-stations gaan niet open en je hoort niet het startgeluid maar meteen het ratelen van de koelers (case-fan en cpu-fan)

Dan zou de bioschip kapot moeten zijn en volgens mij kan die dan ook geen lampjes laten zien...

Haal alle hardware uit je pc op voeding, moederbord en processor na en kijk wat er gebeurt als je hem probeert aan te zetten.
Ga dan door met onderdelen terugzetten totdat je dezelfde fout krijgt....

Het heeft niks geholpen. PC draait nu wel (nadat ik een 20 watt zwaardere PSU heb geplaatst). Echter het lichtje blijft oranje en ik zie niks op de monitor terwijl alles stroom krijgt. Dat is duidelijk te horen. Ik snap echt niet wat het probleem nou is. Het oranje lichtje is trouwens het lichtje voor de stroom.

Laatst bewerkt:
Grrr. hij doet nog steeds niks. monitor is het ook niet. videokaart ook al niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan