Oranje lampjes op 3com switch 3300 SuperstackII

Status
Niet open voor verdere reacties.

boxtebv

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over een switch..

Er zitten namelijk 2 lampjes per poort op de switch, een groen en een oranje lampje. Het groene is er (dacht ik) voor om te kunnen zien of er iets op deze poort is aangesloten (en aan staat). Het oranje lampje is er (dacht ik) voor om weer te geven of het apparaat dat aan deze poort hangt activity heeft.

Nu vind ik het een beetje raar dat alle oranje lampjes tegelijk (niet in een partoon) knipperen op de switch.

Deze switch hangt trouwens in een patchkast met nog 3 dezelfde switches. Ook die andere 3 knipperen op de zelfde maat.
Het lijkt mij dat niet 24 (poorten per switch) x 4 (4 switches) = 96 poorten (en dus computers) tegelijk kunnen zenden over het netwerk. Zorgt dit niet voor teveel collisions op het netwerk en dus voor een traag netwerk ?

Groet,
Cyp!.

Hallo,

Hoogst waarschijnlijk beteken die oranje lampjes dat die verbinding is aangesloten op een 10 Mbit netwerkkaart ipv een 100 Mbit

Niks om zorgen over te maken

mvg Scoob

knipperend?

Hoi,

Maar dan zou het oranje lampje toch gewoon branden ? en niet knipperen..

Beetje raar dat een led dat moet aangeven dat er iets op 10 mbit achter hangt knippert op de activity..

Groet,
Cyp!.

Hang eens een packetsniffer aan zo'n poort om te kijken wat er doorheen gaat. Ik gok dat het broadcasts zijn (ARP ofzo).

Traffic lights..

Hoi,

Ik ben van de helpdesk en netwerk beheer is een andere afdeling.. Ik kan niet zomaar dingen gaan testen en uitproberen.

Ik heb ook bij andere bedrijven gewerkt en daar knipperde per poort het lichtje willekeurig. Dat waren dus heel veel willekeurig klipperende oranje lampjes.

Okeej, stel dat het om broadcast pakketjes gaat dan is dat toch ook niet goed als die om de 2 seconden alle computers in het netwerk iets stuurt ?

Groet,
Cyp!.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan