• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ordening van massa's data

Status
Niet open voor verdere reacties.

AntonMadness

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Ik ben dus begonnen met een stage in R&D dus ik kan geen diepgaande info geven maar ik hoop dat ik het duidelijk krijg.

Het onderzoek is al enige tijd lopend en de verzamelde data is verspreid over ondertussen 50+ maps(elke map 1 datum) en 900+ .dat bestanden:
33xzceh.png

Elke .dat bevat dus meet gegevens. Deze zijn relatief simpel om te zetten naar een excel sheet. Maar aangezien het er al meer dan 900 zijn, met 12 x 2048 aan data, is dat nogsteeds veel werk en er zullen zeker nog meer bij komen.

Mijn doel is het maken van een template die, bijvoorkeur al van een .dat, de gegevens kan inlezen en vervolgens er grafiekjes uit kan halen! Eerst maar even een plaatje,zoals ik het globaal in gedachten had:
35n3gad.png

De Datum en Test zijn drop-down boxen. Het liefst kunnen deze gewoon, of met 1 druk op de knop, upgedate worden zodra er een nieuw mapje bij staat.
De Opties 1 t/m3 zijn checkboxes. Als deze aangechecked worden, betekend dat dat er de grafiek een lijn met de data. Dat kan gewoon een gehele kolom zijn. Maar ook een functie bijvoorbeeld Optie 3 = Kolom A + B

Mijn vragen zijn:
1. Is het duidelijk?
2. Kunnen de .dat files zo blijven staan of moeten die altijd omgezet worden eer excel het lezen kan?
3. Is VB + excel een goede keuze voor dit probleem?

mvg,
Anton

Ik denk sterk dat je de vraag zal moeten opsplitsen in "hapklare brokken", anders begint wellicht niemand van de helpers hieraan.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan