"Order by" in query en sorteren in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Bij het openen van mijn rapporten worden er geen dubbele records weergegeven indien ik de ordening (sorteren) meegegeven heb in de query en niet als eigenschap bij "Groeperen en Sorteren" bij de rapporten. Dus: als ik de query zo samenstel worden er geen dubbele records in het rapport weergegeven en worden de items in Detail ook niet geordend.
Code:
    sqlRecordSourceReportPJ = "SELECT tblWerkgroepCGS.WGAfdelingDivisie, tblProjecten.* " & _
        "FROM (tblWerkgroepCGS INNER JOIN tblProjecten ON tblWerkgroepCGS.WerkgroepCGSID = tblProjecten.WerkgroepCGSID) " & _
        "WHERE tblProjecten." & Me.Parent.txtWGAfdelingDivisiePJ & " <> 0 And tblProjecten.PJKalenderjaar = " & TempVars.Item("PubKalenderJaar") & " " & _
        "ORDER BY tblProjecten.PJCodeActie, tblProjecten.PJNaam;"
Maar als ik de query opmaak zonder het deel "ORDER BY" en de sorteervolgorde aan het rapport zelf koppel via de eigenschap bij "Groeperen en Sorteren" worden de dubbele records wel weergegeven en worden de records wel alfabetisch geordend? Toch beetje vreemd, vind je niet? :rolleyes:

Vreemd genoeg, tenzij je groepering en sortering dit veroorzaakt als logisch gevolg van de ingestelde sortering/groepering. En dat kunnen we niet zeggen zonder de db te zien :)

so10070,

Het statement ORDER BY sorteert alleen de gegevens, eventuele dubbele records blijven dan ook gewoon in
het resultaat staan.
Wil je de dubbele records uit het resultaat verwijderen moet je GROUP BY gebruiken.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan