Ordersysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Naast het punt van het onthouden van iemands winkelwagen (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=426107) zoek ik ook nog steeds naar een goede manier om met kortings-/couponcodes te werken.

Neem als voorbeeld bol.com . Er zijn verschillende codes in omloop (€5,- korting, geen verzendkosten betalen, gratis CD bij je bestelling enz.). Hoe kan ik dit het beste managen. Ik neem aan dat er een handiger manier is dan alles hardcoded in de verwerkingspagina van de bestelling te zetten.

Werk je met Classes?

Want dan kun je vast wel iets leuks opzetten. Als je alles met functies doet dan wordt het wat lastiger denk ik.

Je zult er wel een algoritme voor moeten schrijven want als je de codes hard in je script zet heb ik dus na een poosje elke keer korting, geen verzendkosten en een gratis CD :D

Wat je zou kunnen doen is een random string laten genereren, die in je database stoppen en koppelen aan een bepaalde gebruiker.

Na een x aantal dagen/maanden laat je een cronjob die tabel doorzoeken naar codes die zijn gebruikt en die verwijder je.

@Tha Devil, ja daar heb je wel gelijk in ;) Maar het ervoor zorgen dat een code slechts éénmaal gebruikt kan worden is niet zo'n probleem. Het gaat mij meer om de verdere verwerking. De ene keer moet er een (gratis) product aan het winkelmandje worden toegevoegd, een andere keer moet er een bepaald bedrag van het totaalbedrag worden afgetrokken, etc.

Ik kan wel in de database zetten, Code: 56415 Actie: Geen verzendkosten betalen, maar daar kan het script niks mee. En ik zou het graag wel allemaal geautomatiseerd willen laten verlopen natuurlijk.

@Frats, op dit moment heb ik nog niets (van het winkelwagen / ordersysteem), maar ik ben wel van plan classes te gebruiken ja. Kun je me nog een zetje in de goede richting geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan