zanegrey
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 23 jan 2008
- Berichten
- 4
Op het werk hebben wij een klein peer-to-peer netwerk met computers die gedeeltelijk onder W98 werken en gedeeltelijk onder XP. Mail doen we in Outlook.
We zijn een klein team dat nauw samenwerkt, snel taken van elkaar overneemt en op de hoogte moet blijven van waar we mee bezig zijn.
Tot nu toe heb ik samen met mijn collega in Outlook 1 gezamenlijke mailbox waar alle mail in binnenkomt. Op die manier zijn we beiden op de hoogte van alle mail die er binnenkomt, alle mail die uitgaat, of mails zijn beantwoord, afgehandeld, enz. Met één collega was dat nog wel te doen, maar nu we ons team groeit en we meerdere collega's hebben, wordt het heel onhandig omdat er altijd maar een iemand tegelijkertijd in de mailbox kan.
Het wordt dus tijd om ons mailsysteem naar een volgend level te tillen. Uit kostenoverwegingen hebben we eigenlijk niet zo'n zin om MS mailserver aan te schaffen. Er zijn vast ook genoeg shareware of zelfs freeware programma's waar je een heel eind mee komt.
Maar mijn vraag waar alles mee begint is: waar kan ik informatie vinden over hoe we dit het beste kunnen organiseren. Zijn er bv. tutorials op internet die ik kan lezen, of een goed boek (mag ook Engels). Of is er een goed, goedkoop programma met een goede handleiding dat ik eerst eens gratis kan downloaden en uitproberen? Het moet dus geen overkill zijn, we zijn maar een kleine organisatie, maar het moet gewoon praktisch zijn. Enerzijds willen we allemaal tegelijkertijd kunnen emailen, anderzijds willen we op de hoogte blijven van wat er binnenkomt en uitgaat per mail.
Het is voor mij een nieuw terrein en ik heb al proberen dingen te vinden, maar ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken, geloof ik.Ik ben blij met elke input.
Groet, Zane
We zijn een klein team dat nauw samenwerkt, snel taken van elkaar overneemt en op de hoogte moet blijven van waar we mee bezig zijn.
Tot nu toe heb ik samen met mijn collega in Outlook 1 gezamenlijke mailbox waar alle mail in binnenkomt. Op die manier zijn we beiden op de hoogte van alle mail die er binnenkomt, alle mail die uitgaat, of mails zijn beantwoord, afgehandeld, enz. Met één collega was dat nog wel te doen, maar nu we ons team groeit en we meerdere collega's hebben, wordt het heel onhandig omdat er altijd maar een iemand tegelijkertijd in de mailbox kan.
Het wordt dus tijd om ons mailsysteem naar een volgend level te tillen. Uit kostenoverwegingen hebben we eigenlijk niet zo'n zin om MS mailserver aan te schaffen. Er zijn vast ook genoeg shareware of zelfs freeware programma's waar je een heel eind mee komt.
Maar mijn vraag waar alles mee begint is: waar kan ik informatie vinden over hoe we dit het beste kunnen organiseren. Zijn er bv. tutorials op internet die ik kan lezen, of een goed boek (mag ook Engels). Of is er een goed, goedkoop programma met een goede handleiding dat ik eerst eens gratis kan downloaden en uitproberen? Het moet dus geen overkill zijn, we zijn maar een kleine organisatie, maar het moet gewoon praktisch zijn. Enerzijds willen we allemaal tegelijkertijd kunnen emailen, anderzijds willen we op de hoogte blijven van wat er binnenkomt en uitgaat per mail.
Het is voor mij een nieuw terrein en ik heb al proberen dingen te vinden, maar ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken, geloof ik.Ik ben blij met elke input.
Groet, Zane