orginele bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanri78

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
Hallo.

Weet iemand hoe je de orginele bios van je moederbord kunt terugvinden
Ik heb hem geflasht en dat werkt verder wel prima maar krijg nu steeds de melding
unknown cpu detected bios update is required to unleash its full power

Dat had ik daarvoor niet.

op asus update kan ik 2 versies vinden die hij accepteert als ik verder terug ga
krijg ik de melding:

warning the date of bios image is later than the current one, please flash the bios using asus dosutility if you still want to do this

Ik wil dat laatste wel doen maar weet niet welke versie ik dan moet nemen omdat het tot 2006 terugloopt

Mijn moederbord is een P5LD2 SE van Asus
Processor is een E6300 Dual Core net nieuw want eerst had ik een celeron 3.2 en ik dacht dat die stuk was omdat ik die melding kreeg dus heb ik vandaag een nieuwe gehaald alleen die melding staat er dus nog steeds :(

Met dos utility bedoelen ze daar met een floppy mee? of kan dat ook van een usb stick?

bedankt alvast kom er zelf niet meer uit.

Unknow,da staat hij niet in het bios.
Dus herkent hij hem niet..
Als je het boekje nog heb,kijk welke wel herkent wordt
Dus update doen.

Laatst bewerkt:
Heb nu de laatste bios die er is versie 1301 chipset 945P

Als ik in de bios kijk bij de cpu zelf dan ziet hij het wel snap ook niet waarom ik die melding dan krijg staat ook checksum error bij, de pc loopt overgens prima (tot nu toe)
kan die melding ook wel uitschakelen maar ben bang dat er toch iets niet goed is, anders zou hij het niet zeggen

Checksum is in je bios. tijd datum.
Ik ben hier met een Asrock bordje bezig =socket 370,met amd 1700.
Zegt hij hetzelfde unknow cpu,en zet hem op 1400.

Maar Hij Draait wel gewoon.

De eerste bios staat ook op de asus site.
Je processor is een 45 nm
Deze wordt niet herkend door je bios en ik twijfel eraan of je dit werkend krijgt.
Zeker als je al de nieuwste bios hebt,en hij wordt nog niet herkend,kan het zijn dat asus hier geen ondersteuning voor biedt.
Of dat het technisch niet mogelijk is voor de chipset.

1301 ]
----------------------
Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

*Only PCB R2.0(or higher) support Intel® Core™2 processor

Dus je moet revisie 2.0 op je moederbord hebben staan ,anders is het einde oefening.

Laatst bewerkt:
Betekend dit dat ik niet alles uit de processor haal wat er in zit? bij het opstarten geeft hij in de eerste regels de juiste info over de processor die melding komt even later pas, bij de cpu in de bios leest hij ook alles goed uit, pc is verder stabiel en een stuk sneller dan met die celleron 3.2 processor (waar ik die melding overigens ook kreeg). Heb de F1 melding nu uitgezet in de bios, die onderste bios op de asus site ik neem aan dat dat de eerste is zou ik die gewoon kunnen flashen zonder problemen? of is het beter om er gewoon niet op te letten want de pc loopt verder prima. Buiten het feit om dat het me toch dwars blijft zitten :confused:

Je zal dus inderdaad niet alles uit de processor halen wat er in zit.
Ik zou de bios laten staan,als hij nu redelijk draait.
Voor de eerste bios heb je een dos geformatteerde diskette nodig.
Dus niet met een windows flash utilty proberen,dat gaat niet goed.
Nog beter zou een nieuw moederbord zijn.

Hoi !

Zeker, enne.......@warander: je bent een tovenaar als je 'n Athlon 1700 op 'n socket 370-bordje aan het werk hebt !

Wel es van socket A gehoord ? (=462)

Off topic: De laatste tijd lees ik op dit forum steeds meer onzin die geponeerd wordt of men de wijsheid in pacht heeft........

Ik word daar echt niet vrolijk van !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zeker, enne.......@warander: je bent een tovenaar als je 'n Athlon 1700 op 'n socket 370-bordje aan het werk hebt !

Off topic: De laatste tijd lees ik op dit forum steeds meer onzin die geponeerd wordt of men de wijsheid in pacht heeft........

Greetz,

Harry.

:thumb::thumb::thumb:

Hoi !

Greetz,

Harry.
Was een foutje,sorry,inderdaad 462. hahahahaha Ben met 462 en ook wat oude bordjes bezig 370.

Zijnbordjes ,die waarvan de koeler wel draait,maar geen beeld.
kan beter met oud bord oorzaak zoeken,dan mijn goed borden.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dan zou je de E 6300 moeten kunnen draaien:

Core 2 Duo E6300 (1.86GHz,1066FSB,L2:2MB,rev.B2) 2.01G
0314

Core 2 Duo E6300 (1.86GHz,1066FSB,L2:2MB,rev.L2) 2.01G
0701

Welke bios-versie heb je nu ?

Greetz,

Harry.

Heb nu versie 1301 de laatste op de site van asus, heb hem net via dos geflasht batterij er uit jumper omgezet maar melding is er nog steeds, bij de vorige versie 1208 zelfde.

In asus update kan ik niet verder terug dan 1208 want dan krijg ik meldingen dat de bios ouder is dan de huidige dus dat moet in dos.

van 1301 naar 1208 kan ik wel gewoon downgraden

Heb die bios 0701 gedownload (Asus P5LD2-VM-SE BIOS 0701)

Die staan overgens niet op de site van asus maar zou dat werken ?

Krijg dan deze melding (zie bijlage)

Bijlagen

• bios.jpg
    bios.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 35
Hoi !

Tja...........deze keer heb je geluk dat je flashed in Windows, want in DOS was je mobo nu kassie-wijle geweest !

1. Je kunt absoluut NIET en NOOIT een niet voor jouw mobo bestemd bios gebruiken, het resultaat is 'n onbruikbaar mobo.
2. Het flashen in Windows is alleen verstandig na een nieuwe installatie incl. alle update's; in alle andere gevallen moet je in DOS flashen; d.w.z. d.m.v. een (tijdelijke) floppy-drive of een USB-floppy-drive. Alle andere manieren houden een verhoogd risico in en zijn af te raden.
3. Bios-versie 1301 is inderdaad de laatste bios-versie, dus daar moet je het mee doen. Terugflashen is volmaakt zinloos.

Als met biosversie 1301 je CPU niet correct herkend wordt houdt het op met dit mobo voor die CPU, jammer, maar het is niet anders.

Greetz,

Harry.

In dat geval geef ik het maar op, de pc werkt verder prima heb nog even in dos een oudere versie geprobeerd maar toen gaf hij aan: ''this bios is to old'' dus ik hou het maar bij de laatste versie 1301 jammer dat ze na 2007 geen nieuwe bios versie meer maken.

Blijft leuk dat geklooi met moederborden alleen er gaat wel een hoop tijd in ziten :)

Bedankt voor de moeite,

groetjes

Het is opgelost, ik heb een nieuw moederbord van de leverancier gekregen
en daar kreeg ik de melding niet, als je die melding krijgt en het moederbord ondersteund de processor wel dan is dus gewoon je moederbord niet goed.

Heb nu deze P5LD2 SE BIOS 0213 er zijn veel nieuwere bios updates maar blijf er lekker vanaf, als alles werkt gewoon niet upgraden!.

:) :) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan