Oriënterende vraag mbt word en acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hallo allemaal,

Normaliter vertoef ik alleen op het excelforum. Echter ik kreeg vandaag een vraag van iemand, die ik hier toch even wil stellen. M.a.w. is dit mogelijk of niet.

Binnen ons bedrijf wordt er gebruik gemaakt van heelveel brieven. Deze brieven zijn over het algemeen allemaal hetzelfde. Nu hebben wij een accesdatabase met alle adressen van onze klanten. Ik kreeg de vraag of het mogelijk was om in word een pop up te maken middels textbox e.d.(dit krijg ik nog wel voor elkaar met mijn vba kennis vanuit excel), In deze textbox kunnen wij het klantnummer invoeren. Vervolgens worden bij dit klantnummer de juiste adresgegevens gezocht en gevuld in de brief. Dit is in mijn ogen een vorm van samenvoegen, maar dan met iets minder handelingen.

Graag verneem ik van jullie als kenners of dit kan en zo ja, heeft iemand een voorbeeld/idee welke mij op weg kan helpen. Een simpel nee mag natuurlijk ook :D.

Groet,
Allard

allard,

ik zou vanuit access vertrekken. in access kan je een record samenvoegen met word. via een query kan je dan een parameter ingeven, in jouw geval een klantnummer.

steven

allard,

ik zou vanuit access vertrekken. in access kan je een record samenvoegen met word. via een query kan je dan een parameter ingeven, in jouw geval een klantnummer.

steven

Hoi Steven,

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp is het makkelijkste om in Acces als het ware een vorm van een dashboard te bouwen van waaruit je de brief opmaakt? Dat is misschien wel de eenvoudigste oplossing.......Ik ga daar eens over nadenken. Nu Acces maar onder de knie krijgen :)

Zo en dan zijn we nu zover dat we acces redelijk onder de knie hebben

Het heeft even geduurd, maar access is nu een vriend :rolleyes: Queries en toestanden gaat allemaal prima, maar nu wil ik samenvoegen. Je kunt samenvoegen via extra etc....maar dit wil ik niet, nou ja eigenlijk wel, maar dan automatisch....Hoe kan ik dit bewerkstelligen?

allard,

ofwel ga je naar Word ofwel leer je nog wat over rapporten in acces. een rapport op basis van een query geeft m.i. het resultaat dat je wil.

steven

allard,

ofwel ga je naar Word ofwel leer je nog wat over rapporten in acces. een rapport op basis van een query geeft m.i. het resultaat dat je wil.

steven

Het is opgelost!!!. Ik heb de hoe en wat al in het forum elders gezet. (Mailmerge)

Bedankt voor je hulp

Allard,

Zet hem dan even op opgelost en zet een link naar die oplossing :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan