Originele of eigen instalatie binnen de garantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Hier een vraagje van juridische aard,

Ik heb hier een Packard Hell laptop (G1-serie) van een kennis. Deze heeft last van startproblemen(de laptop). OP een verborgen partitie staat de copy van de fabrieksinstalatie Xp Home. Nu is in een eerder stadium het ding geformateerd en is Xp Pro erop gegooit. Er zijn geen cd's bijgelevert (schijnt normaal te zijn tegenwoordig) en ook de originele herstelsoftware is met de nieuwe instalatie dus verdwenen.

Nu, 5-6 mnd later, krijgt het ding dus problemen die volgens mij te maken hebben met losse of slechte kontactjes binnenin. Zodra het ding het doet en ik tik rustig op de bovenkant van de laptop, of ik til hem op dan valt het hij uit. Dan moet ik eerst een power-reset doen wil hij weer starten.

Nu is de vraag:

Heb ik door de instalatie van Xp Pro nu een garantieprobleem?
 
als het hardware is wat de problemen veroorzaakt dan heb je geen garantie probleem.
men kan alleen beginnen te zeuren dat hun software er niet meer opzit maar verder niks.
en door xp pro kan de computer niet stuk gaan.
 
staat er toevallig geen HD - bescherming op ?
ik heb een ibm T41 en daar was dat oorspronkelijk ook ingeschakeld, ff bewegen met de laptop blokkeerde de boel, na uitschakeling geen probs meer gehad.
 
Zover ik weet is er geen HDbescherming. Was dat wel zo dan kan ik nog de link met de opstartproblemen leggen. Het komt ook voor dat ik de laptop afsluit danwel opnieuw opstart zonder startproblemen, maar zet ik hem uit en morgen weer aan dan is er geen leven meer in te krijgen. Ook het toetsenbord is soms levenloos, een herstart verhelpt dit.

PB en Dixons mogen het wat mij betreft lekker uitvechten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan