originele partitie verwijderen na installatie op nieuwe partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulSchermer

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Goede middag,

Is het mogelijk een originele partitie (win7) te verwijderen nadat ik een tweede partitie (verse win8.1) heb aangemaakt?
ik wil graag eerst de een installeren om er zeker van te zijn dat alles werkt, en pas daarna de ander verwijderen.

maar kan dat wel? ik lees allerlei lastige verhalen over boot sectoren en weet ik veel wat, maar heb nog nergens een ja of nee kunnen vinden.
het installeren en werken met partities zal voor mij het probleem niet zijn.

wie wijst me in de goede richting?

alvast bedankt.

Indien W7 er als eerst op staat staan daar ook de bootbestanden op en die partitie kun je na het installeren van W8.1 wel kleiner maken maar niet verwijderen.
Je kun wel een image maken van de harde schijf, W8.1 installeren op een maagdelijk lege schijf, kan de image altijd weer terug.

Of eerst de W7 partitie op hidden zetten en daarna W8.1 installeren, nooit zo gedaan met W7 en W8.1 maar zou moeten kunnen.

Of eerst een harde schijf aanschaffen en daarop W8.1 op installeren zonder de W7 schijf erin/eraan.
Later erbij hangen, kun je via de BBS ook voor de W7 schijf kiezen.

Indien W7 er als eerst op staat staan daar ook de bootbestanden op en die partitie kun je na het installeren van W8.1 wel kleiner maken maar niet verwijderen.

Dat is de Nee waar ik al bang voor was.

dan zal ik opzoek moeten naar een andere oplossing.

Bedankt!

Staan 3 opties.................

Schaf een schijf erbij aan, kosten zijn het niet meer.

Kan hier nu 5 OS'en onafhankelijk van elkaar laten draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan