originele software toch melding van vervalsing!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellis

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2006
Mijn computer (een HP e-pc) heb ik nu 2 jaar. Ik heb hem tweedehands gekocht bij een bedrijfje dat bij grote kantoren computersplaatst en de oude goedkoop verkoopt. Toen ik hem kocht is er windows XP opgezet. na een tijdje liep dat toch niet allemaal lekker. Ik heb toen van mijn vader de cd roms (XP-Pro NL 1-pack, origineel) geleend en dit op de computer geinstalleerd.
Sinds gisteren krijg ik een melding van Microsoft dat ik mogelijk het slachtoffer ben geworden van software vervalsing en krijg dat allerlei opties aangboden om legale software aan te schaffen. Punt is dat het XP pakket van mijjn vader origineel is. Mijn vraag is wat kan deze melding van mIcorsoft veroorzaken en wat kan ik eraan doen om dit ongedaan te maken?:confused:

ellis

Deze melding die jij krijgt is waarschijnlijk heel juist!

Je vader heeft zeker dezelfde orginele windows xp op zijn pc geinstalleerd???

Windows xp mag je maar op 1 pc installeren. DWZ je kunt hem maar 1 maar activeren.
Je zult of een licentie bij moeten kopen of een nieuwe windows xp moeten kopen, als je het legaal wil houden.

Als het echt een nieuwe cd set ( dus als je vader hem niet gebruikt heeft) is dan moet je even contact opnemen met Microsoft zelf, zij kunnne je dan helpen aan een juiste activatie van je windows

Laatst bewerkt:
Ok dat wist ik niet. Ik dacht dat je voor prive gebruik, bijvoorbeeld binnen een gezin gewoon ook mocht gebruiken. Ik zie het kwaad er niet echt van in in dit geval. Wat is qua kosten handiger een licentie aanvragen of een installatiepakket kopen. Ik ben een kleine gebruiker, dus een paar keer per week check ik mijn mail en zoek ik soms wat op op internet. Gebruik de computer hoodzakelijk als tekstverwerker.
Ps het programma zit er al zo'n 18 maanden op.

Laatst bewerkt:
Het handigst en voordeligste is gewoon een nieuw setje cd's kopen ( als je het legaal wil houden)
Ik zie er ook het kwaad niet in....heb hier ook meerdere keren windows xp moeten kopen!!! ships dus, maar het is niet anders als je het allemaal legaal wil houden.

Extra licenties zijn over het algemeen duur...en ook meer bedoeld voor bedrijven.

Het kan kloppen dat je nu ineens de melding krijgt, de laatste tijd is M$ dmv de updates de "foute" windowsinstallaties aan het melden aan de gebruikers.

Laatst bewerkt:
Ik heb een link in me email box waar mee je dat kan weg halen.. Microsoft genius ofzo.

@ellis:
Met de tool genoemd door Lemmekillu maak je je windows niet ineens legaal, alleen het popup schermpje met de melding krijg je ermee weg.
Maar je kunt bijvoorbeeld nog steeds geen updates ophalen.

dan moet je een legale versie kopen.. Zonder legale versie kan je ook goed werken.. doe het zelfde thuis.. en beveilegen gaat dan ook nog, Maar het is wel verstandig om gewoon een legale windows te kopen..

Lemmekillu zei:
Ik heb een link in me email box waar mee je dat kan weg halen.. Microsoft genius ofzo.

zou je mij die link ook kunnen sturen, of dat tooltje graag naar

Laatst bewerkt door een moderator:
oi...oi...oi...
wat gebeurt hier toch!!!

Laatst bewerkt:
Via mail cracks aanvragen of aanbieden is ook niet toegestaan. Dus dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan