"originele Windows XP installatiebestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik1947

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2008
Waarschijnlijk een domme vraag, maar voor mij toch belangrijk om een antwoord op te krijgen. Ik heb een Acer Travelmate 4601notebook met Windows XP als voorgeïnstalleerd OS.
Er zat geen Windows CD bij voor het geval ik het OS opnieuw moet installeren. Is het mogelijk om de Windows bestanden op een CD te kopieren, zodat in geval van een noodsituatie ik het OS er opnieuw op kan zetten (c.q. op een vervangend HD als die kapoit is)? Heb weleens gehoord dat deze bestanden "ergens" op een apart stukje van de HD zouden staan, maar heb geen idee hoe daar bij moet komen.
Ik heb inmiddels via de Microsoft website XP up to date gehouden.
Iemand hier ervaring mee of enig idee hoe "Windows XP CD te maken?
Vast bedankt , Fred

Om bij een ACER de recovery te benaderen heb je meestal de combinatie ALT + F10 nodig.
Je kan vanaf je recovery partitie geen complete XP CD maken.
Je zal dan een exemplaar van iemand moeten lenen en dan is het nog de vraag of hij je key accepteert.

Beter is om direct goede software te installeren die ook in noodgevallen alles kan terugzetten (incl. recovery partitie), vorige versies van bestanden bewaard etc.

Combinatie externe harde schijf (bijv. WD My Book) + Norton Ghost 14 zou een goede zijn, maar andere combinaties zijn ook mogelijk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan