Ik denk dat je bedoel, dat je eerst gebruik kon maken van een recorvery gedeelte.
Toen je de pc kocht, dan had je waarschijnlijk een windows van acer, met acer achtergrondje enzo.
Ik weet niet of dat het bij pc's ook is, maar bij laptops moet je bij aanschaf even een DVD/CD branden. Een recorvery cd.
Deze cd zorgt er voor dat je je pc terug kunt zetten naar de 'fabrieksinstellingen'.
Een gedeelte van je schijf is gereserveerd voor de recorery, en die 'activeer' je met de cd.
Het voordeel is, dat je geen drivers apart hoef te instaleren, dit gaat automatisch.
Wanneer je die cd niet heb gemaakt, kun je er inderdaad voor kiezen, windows er opnieuw op te zetten, maar dan met een gewone cd. Je kunt als het goed is, gewoon je code gebruiken, daar heb je voorbetaald.
De windows is precies het zelfde, het gene wat Acer doet is de layout iets anders maken.
En acer wilt graag centjes verdienen
En vraagt standaart 60 euro voor zo'n cd.
Waar je waarschijnlijk wel mee zit, is dat je beeld schokkerig gaat, en je misschien geen geluid e.d. heb?
Op de site van acer kun je gewoon je drivers voor jouw type pc opzoeken en alsnog instaleren.
Via rechtermuisklik op Deze Computer-->eigenschappen-->hardware-->apparaatbeheer, kun je zien wat je allemaal voor drivers nodig heb.
Ik vind persoonlijk 60 euro betalen voor een cdtje krankzinnig, ze proppen over cdtjes bij, al is het voor reclame, massaproductie. Maar een cdtje voor de mensen erbij doen... Das te moeilijk.