• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ORT momenten in juiste tijdslots

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuk2345

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Hi,

Hierbij een nieuwe plaatsing van mij waarin mijn vraagstelling duidelijker is verwoord, hoop ik :rolleyes:.

In Excel bestand is te zien dat bij de geel gearceerde cellen de formules niet correct zijn. Dit wordt veroorzaakt doordat er een overlapping is met de ORT slots.
Wanneer formules juist waren geweest waren namelijk de rood gearceerde cellen voorzien van een waarde.

Zoals jullie kunnen zien in het bestand heb ik al een beetje lopen frutselen met formules, maar ik kom er niet uit om dit juist te krijgen.

vandaar deze noodkreet op het helpmij forum.

Wie kan mij hierbij helpen?

Bijlagen

Beste Leuk2345

Mijn tip is om in de velden in kolom B en C ook de datum toe te voegen. Kolom D kan dan gewoon de formule "=IF(B12<C12;C12-B12;0)"
Qua opmaak kies je ervoor om in alle velden enkel de tijd te tonen.

De formule in kolom G (nu is ie "=IF($B15<$C15;") is maar half, dus geen idee wat je hiermee wil bereiken....

Met vriendelijke groet,
Maarten

Beste Leuk2345

Mijn tip is om in de velden in kolom B en C ook de datum toe te voegen. Kolom D kan dan gewoon de formule "=IF(B12<C12;C12-B12;0)"
Qua opmaak kies je ervoor om in alle velden enkel de tijd te tonen.

De formule in kolom G (nu is ie "=IF($B15<$C15;") is maar half, dus geen idee wat je hiermee wil bereiken....

Met vriendelijke groet,
Maarten

Beste Maarten dank voor je reactie, wordt zeer gewaardeerd.

Het toevoegen van datums is niet gewenst omdat alle 52 weken sprake is van exact zelfde dienstrooster.

Wat ik met formule wil bereiken is dat het aantal uren wordt gevuld in kolom G t/m AD o.b.v. diensttijden die zijn opgenomen in kolom B & C.

Echter krijg ik dit tot op heden niet voor elkaar. In bijlage heb ik een workaround gemaakt zie groene regels 13 & 14. En dit heb ik het liefst in 1 regel ipv 2.

Enig idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?

Bijlagen

Probeer deze formule eens in kolom D "=IF(C12<B12;(C12+(C12<B12))-B12;C12-B12)"
Ik heb nu de datum weggelaten. Voorwatde is wel dat de kolommen B, C en D als Format "Time 00:00" worden gedefinieerd

Probeer deze formule eens in kolom D "=IF(C12<B12;(C12+(C12<B12))-B12;C12-B12)"
Ik heb nu de datum weggelaten. Voorwatde is wel dat de kolommen B, C en D als Format "Time 00:00" worden gedefinieerd

Ik kan je niet volgen. Zie bijgevoegd in regel 10 met de formule die jij opgeeft. Wat doe ik hier verkeerd?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan