OS 9.2.2 naar OS 10.2 op iMac G4

Status
Niet open voor verdere reacties.

fberens

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Hi,

Ben net nieuw in de iMac-wereld, wel erg veel ervaring met Windows.
Heb een 800 MHz iMac G4 gekregen met daarop OS 9.2.2. Werkt prima!
Maar ik wil upgraden naar OS 10.2, heb orginele software daarvoor.
Wanneer ik het upgradeproces start en de iMac opstart van de 10.2 schrijf, verschijnt er de volgende melding:
"The Installer has quit due to an unexpected error. (exit code 0)"
Bij herhaalde pogingen komt er ook soms de foutmelding met exit code 1 als resultaat.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Heb zelf al verschillende (internationale) forums afgelopen maar nergens staat iets waar dit op lijkt.
PLEASE HELP ME!

Linkje
De firmware moet je waarschijnlijk even upgraden.
En anders moet je de RAM module even nakijken. Succes en welkom in de wondere wereld
van MacOSX. Ik heb nog een cursusen een tweetal
macforums waar je je gratis kan registeren en vragen kan stellen omtrent MacOS.
Macfreak - Professioneel
en
MacOSX.nl - wat minder professioneel.

Groetjes, LaPasta

Nog NIET opgelost!

Hi LaPasta,

Dank voor je snelle respons!
Maar helaas biedt de firmware update GEEN oplossing, simpel weg om dat mijn iMac (G4/Flatpanel) zegt dat de update niet voor mijn machine geschikt is!
Deze firmware update staat ook op de schijf van OS 10.2 maar is bedoelt voor de CRT/iMac
Zijn er nog anders oplossingen?

Laatst bewerkt:
Probeer dan eens die RAM module. Kijk eens even in je Systeemprofiel in je map Hulpprogramma's en die staat in je map Programma's. Kijk eens of je RAM module niet mank loopt. Hij kan kapot zijn.

LaPasta

Probleem nog niet opgelost!

Hi,

Kon het betreffende programma dat het RAM geheugen test niet vinden op mijn iMac (OS 9.2.2)
Heb wel het interne geheugen gereinigd en gecontroleerd op uiterlijke schade. Heb mijn iMac opengeschroefd en de PC133 DIMM strip er uitgehaald afgestoft en opnieuw op zijn plaats gezet.

Zijn er nog suggesties? Is het een mogelijkheid om de 256 Mb strip te vervangen door een 512 Mb stripje?

Je RAM module heb je gecontroleerd en is niet beschadigd? Je kan er een 512 Mb in doen.
Ik kwam ook maar op het idee met Google. Wat je ook nog kan doen is kijken of je harde schijf nog oke is.
Kijk eens in je Schijfhulpprogramma. Daar kan je zien of hij nog goed is.
Oh ja, is die originele OSX er bij de computer geleverd. Anders zou je even een retail op de kop moeten tikken.

LaPasta

Laatst bewerkt:
Nieuw geheugen besteld

Hi,

Heb gisteren een 512 Mb RAM module besteld bij Simmcity. Wordt morgen geleverd. Ben benieuwd of dit mijn probleem oplost. Meld me wel weer als het zover is.

Frank

Nieuwe RAM en alles werkt!

Hi,

Met een nieuwe 512 Mb RAM module in het binnenste van de machine, werkt alles en loopt de installatie van OS X vlekkeloos!
Dus toch een kapotte RAM module als oorzaak van mijn probleem. Eigenlijk gek want onder OS 9.2 leek alles goed te werken, hoewel vaak de internetbrowser vastliep.

Vooral LaPasta dank voor je hulp.

Ik zeg je nu alvast dat een Mac een verslavende werking heeft. Als je eenmaal OSX bent gewend, kan je niet anders zeggen dan "Windows??". Je gaat nu een hele ervaring meemaken. Je kan eventueel later nog overstappen op Leopard. Die komt in Oktober uit.
Met deze iMac draai je dan met gemak het laatste besturingsysteem. Een tweedehands
"Panther" (MacOS 10.3) kan je vaak al vinden voor rond de €40,-. En "Tiger" (MacOS 10.4) vanaf €60,-. iLife en iWork kan je vaak ook nog wel goedkoop krijgen. En er zijn altijd wel zat Maccers die je willen helpen met soft- en hardware.

Veel succes met de, volgens vele mede-Maccers, de mooiste iMac tot nu toe.

Ooh ja, Als je wilt weten hoeveel je iMac waard is. Kijk dan even hier. Is een zeer respectabele website.

Groetjes, LaPasta

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan