os boot alleen met instellatie DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masterminded

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Berichten
14
Het volgende is het probleem windows 7 boot niet, en start dus niet op.

Wanneer ik de computer aanzet, alles normaal bios post, en bios screen zichtbaar, vervolgens doorstart naar os(windows 7). Logo komt niet in zicht en computer valt volledig uit.

Ik kan het probleem tackelen door simpelweg een installatie dvd van windows(welke versie maakt niet uit) in de dvd speler te doen en vervolgens de boot priority aan te passen.
wanneer er wordt gevraagd: " druk op een toets om installatie van dvd te starten"..... druk ik geen enkele toets in en vervolgens krijg ik mijn windows logo te zien en start windows normaal door/op.

ik kan niet in windows komen, als ik deze truck niet toepas.

wat heb ik allemaal geprobeerd om dit probleem te verhelpen:

-ALLE drivers zijn up2date, idem geldt dit ook voor windows(versie is windows 7 Ultimate x64)en zijn meerdere malen gecheked!!!.
-systeemherstel gedaan, geen effect.
-fix boot in windows recovery tools MEERDERE Malen toegepast (rebuild bcd, fix mbr scan os, etc.) geen effect.
-ALLE hardware componenten zijn 1 op 1 verwisseld zonder effect.(geheugen, mobo, voeding, zowel sata als patat apparaten, display, display adapater video kaart met of zonder etc alles is verwisseld zelfde merk en ook andere merken).
-als ik de harde schijf in een andere computer zet heb ik het probleem niet echter is deze computer idem als de computer waar ik het probleem in heb, ook een computer die anders qua hardware is ingericht heb ik dit probleem niet!

ik ben echt ten einde raad ik weet niet eens meer wat ik kan testen, zelfs de bekabeling van de display sata en pata ,sound en display zijn vervangen.

geheugen zonder problemen getest in md-test, hardisks hebben ook een herstellende chkdsk ondergaan.

hardware specs:

OS: Windows 7 Ultimate nl volledig up2 date

processor: intel core 2 quad q6600

mobo: asus p5kpl-am/ps (nieuwste bios versie geinstaleerd)

geheugen: 2x 2gb ddr2 geil dragon 800mhz

hardisk: primery: intel ssd 520 series 120gb
secondary: 1x 500gb hitachi pata hardisk
1x 60 gb seagate pata hardisk

videokaart: msi twinfrozrII hd6950

ben al dus 4 dagen bezig om het probleem te verhelpen heb nu al 8 x een andere versie van windows 7 ultimate geprobeeerd ook echter dit zonder succes,

alvast bedankt dat je de moeite hebt gedaan om mijn vraag te lezen, mocht er aanvullende info nodig zijn hoor ik dit graag.

PLEASE HELP MIJ
 
nee ook dit helpt niet, misschien handig om te vermelden dat er maar 1 OS is geïnstalleerd en dat op de intel ssd 520 120 gb, ook is er GEEN windows.old map boot.ini is goed en dat weet ik om dat ik deze al heb gekopieerd van de het werkende(idem) systeem

toch bedankt, het is niet de frustratie dat ik het niet opgelost krijg maar de frustratie dat ik er niet hoe dit kan.
 
Op een Windows 7 machine heb je geen boot.ini meer.
In deze versie van Windows is het bestand Boot.ini vervangen door BCD (Boot Configuration Data).

Groeten Marcel
 
deze is dus al vervangen met de rebuild bcd optie in het windows recovery command functie(x:/Sources)....

kan ik ik nog iets proberen?
 
Wanneer je de stappen uit post#2 volgt, zie je dan wel Windows7 in het lijstje (Standaardbesturingssyteem) bovenin erbij staan ?

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
er kan maar 1 os selecteren dat is: "windows 7 Ultimate (recovered)" als je wil kan ik er een print screen uploaden.
 
zou dat de recovery cd kunne zijn die zit e rnamelijk nog in zodat ik mijn trucje kan toepassen om in windows te komen
 
Dat je maar 1 OS kan kiezen dat klopt, ik weet alleen niet waarom er recovered achter staat, waarschijnljk omdat je vanaf de DVD start.
Stuur maar printscreen, hoewel ik niet denk dat ik daar iets aan zal zien.
Heb je post#7 gelezen van mij ?

Groeten Marcel
 
Wanneer je het eerder genoemde Visual BCD Editor hebt geïnstalleerd wordt er ook gelijk een Dual-boot repair tooltje geinstalleerd, misschien kun je hier het 1 en ander mee fixen.


Groeten MArcel
 
ja ik heb alles gelezen en toegepast precies zoals in de link en dus in post #2 en #7, het probleem is nu verholpen, bij de geavanceerde systeem instellingen>>>opstart/herstel instellingen, staat er nu alleen nog "windows 7".
via de tool "Visual BCD Editor" standaard repair toegepast, en nu start windows weer uit zich zelf op. echter zie ik alleen geen windows 7 logo maar het groene balkje die je ook ziet als je de installatie setup van win 7/vista start. daar kan ik prima mee leven.

hartstikke bedankt voor de oplossing en de tool deze bewaar ik natuurlijk. wat mij betreft mag de topic verwijdert worden, en excuses ik dacht echt dat dit ontstond vanuit een hardware matig probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan