OS gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

punkerbruin

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Hallo ik ben opzoek naar een geschikt os voor mijn moeder haar laptop.
Ze heeft een Compaq N620C
Het moet vooral dienen voor te surfen en te chatten op een WLM (msn) client.
Alleen het heeft maar een cpu van 1.4ghz
Weet iemand een snel OS dat +- in 2min is opgestart (max 5min)?
Greetz.

Vermoedelijk zal het enige juiste antwoord zijn : Linux, maar omdat ik daar geen kaas van gegeten heb, adviseer ik uit de Windowsfamilie: Windows '98. Nadeel van 98 is dat de updates niet meer komen dus als er ellende rondzwerft op het WWW waarvoor 98 kwetsbaar is, dan is de machine de pisang. Nou wordt de soep niet zo heet gegeten als dat deze wordt opgediend, dus 98 zou m.i. een leuk OS zijn. XP zal ook prima draaien op de laptop, mits 256 MB RAM aanwezig.

Laatst bewerkt:
Heb ik ook al over gedacht maar misschien beter linux want windows xp duurt +-25min
voor alleen maar Windows, virusscanner en WLM optestarten.
Ik ken al iets van linux maar niet veel van welke destrubuties er zijn.

Toch bedankt :thumb:

Heeft iemand anders misschien een ander ideé?

Ik heb manueel al xp lichter gemaakt maar dat scheelt maar 10 min (en nu is het nog maar 25min).

ZOOO lang?!?!?! Dit overdrijf je!

Maar een goede lichte Ubuntu-distro is Xubuntu, maar ik vind Ubuntu beter (is iets zwaarder)

Laatst bewerkt:
Zal ik een video uploaden naar youtbe dan kan je het zelf zien.
Als ik hem in standby zet dan staat hij wel aan in 3min.

Die opstarttijd is niet normaal, maar dat weet jij zelf ook (gelet op je opmerkingen over ICT)!

Een frisse installatie van Windows zal wonderen verrichten!

Hier staan een paar linux OS *link* met uitleg erbij van de verschillen, hoop dat je er wat aan hebt.

Laatst bewerkt:
@sijmenjan: Graag even een normale link posten voor die nLite handleiding. Je vorige link werkt niet.

Tijs.

Het grappigste van deze laptop is dat xp er pas opstaat sinds dinsdag.
maar ik heb eens gekeken naar de link van g4m3v3rsl44fd en daar staan veel zware linuxen op.

Laatst bewerkt:
Ubuntu start hier op binnen de twee minuten, en dat is gezien vanaf het moment, van de pc aan drukken, tot je b.v. een web browser opstart :)

Ubuntu start hier op binnen de twee minuten, en dat is gezien vanaf het moment, van de pc aan drukken, tot je b.v. een web browser opstart :)

Op mijn acer laptop in 1:43 min.
maar de andere laptop is gewoon prul als ik het mag zeggen.
mijn moeder moest er een hebben en die zou normaal goed daar voor zijn.
maar jammer dat windows tegenwerkt.

@sijmenjan: Graag even een normale link posten voor die nLite handleiding. Je vorige link werkt niet.

Tijs.

Bij mij doet hij het wel. Je moet rechtsboven even op "Skip Ad" drukken

--- EDIT ---
Ik heb in een ander topic gemerkt dat deze manier van URLs afkorten niet op prijs gesteld wordt, dus dat is geregeld!

Laatst bewerkt:
Onze Nieuwsbrief ken je zeker niet.
http://nieuwsbrief.helpmij.nl/

lees die maar eens en je zult zien dat ook jij linux kunt installeren en aanpassen aan jouw wensen.

Onze Nieuwsbrief ken je zeker niet.
http://nieuwsbrief.helpmij.nl/

lees die maar eens en je zult zien dat ook jij linux kunt installeren en aanpassen aan jouw wensen.

Heden ten dagen, is Linux zekers niet moeilijker meer als windows dat is, zelfs mijn vader een complete digi-beet wat computers betreft, kan Linux (Ubuntu) installeren op zijn computer, vooral mede door de heldere installatie, die gewoon in je eigen moerstaal is :)

Wat die nieuwsbrief betreft, ben er persoonlijk niet echt kapot van, maar goed, dat is een ander h***** discussie punt :)

Wat die nieuwsbrief betreft, ben er persoonlijk niet echt kapot van, maar goed, dat is een ander h***** discussie punt :)
Neem daarvoor contact op met redactie.

Heb een tijdje met Ubuntu gewerkt, het werkte zeer goed, maar omdat ik redelijk veel game begon ik daar het nadeel te zien. Heb hem er overigens niet daarvoor uitgedaan, ik had het OS een beetje gesloopt :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan