os installeren na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenstigter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2013
hoi allemaal.

ik heb vandaag mn c: schijf geformateerd via de command prompt in het menu van de herstelschijf.
Na het formatteren wilde ik windows middels de herstelschijf opnieuw installeren maar dit werkt niet.
ik kom in het menu van "system recovery options" maar binnen de opties wordt aangegeven dat er geen OS gevonden wordt.

antwoorden per optie:
startup repair: "startup repair cannot repair this computer automatically (missing bootmanger)
system resore: " to use system restore, you must specify which windows installatiom to restore. Restart this computer, select an operating system, and then select system restore. (ik kan geen os selecteren)
system image recovery: Windows cannot find a system image on this computer.......

ik zie nog wel een BOOT x: partitie waarop oa windows (900 MB) Staat.
iemand een idee hoe ik windows weer geinstalleerd krijg?
Ik heb geen windows cd deze was bij aankoop al voorgeinstalleerd

Laatst bewerkt:
Ergens een cd/dvd vandaan halen, en dan met de code die op je kast staat helemaal opnieuw installeren. de BOOT partitie is de plek waar je opstart informatie staat, hier staat geen onderdeel van je OS bij op...

Downloaden van windows dvd's kan via Digital River, de enige legale download locatie. Even googelen op je windows versie met digital river erachter. :)

Als je geformateerd hebt moet je ook niet naar repair gaan, er valt niks meer te repareren.
heb je ooit partities verwijderd, leeg gehaald met de naam RECOVERY ?
Als die partitie weg is kan je het ook shaken, maar niet getreurt, je kan altijd nog met een dvd van dezelfde windows versie met de licentie van de laptop windows installeren, dan moet je alleen zelf wat drivers downloaden die in de recovery ingebakken zaten, en je moet dan een dvd hebben van dezelfde windows versie zoals Caelyn al typte.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan