OS Kiezen Bij PC Boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik zocht een programma om bij een opstart van men pc de mogenlijkheid te hebben om een ander OS te kiezen die ik op mijn pc wil zetten

met voorbaat dank
Gillian

Zogauw je een ander besturingssysteem erbij zet geeft hij dit automatisch aan welke je wilt starten, heb je geen programma bij nodig.

MAar even vraagje, welk besturingssysteem heb je er nu op en welke wil je erbij zetten?

deze vraag kreeg ik van een kennis
informeer wel even en zet het andwoord hier
Alvast bedankt

Geplaatst door Robbert1978
Zogauw je een ander besturingssysteem erbij zet geeft hij dit automatisch aan welke je wilt starten, heb je geen programma bij nodig.

MAar even vraagje, welk besturingssysteem heb je er nu op en welke wil je erbij zetten?

Klopt het trouwens dat je met Partition magic een
partitie aankan maken om er een ander OS op te zetten
of is dat ook niet nodig

Ja, als je nu maar 1 partitie hebt moet je wel een nieuwe partitie aanmaken waar je de andere windows versie op zet, tenmisnte het kan ook op dezelfde geloof ik, maar is niet echt aan te raden. Dit kun je doen met partition magic, dan blijft de inhoud van je schijf intact

En in partition magix zit ook een opstart manager.
tenminste in versie 7

Geplaatst door Robbert1978

krijg dit als antwoord van mijn kennis

hi grandad
Ik heb er nu windows2000 en nog eens windows2000(mijn game os) dan staat er ook windows2000server op (voor school) en als laatste windows XP.
Ik heb dat startup ding waar je het in je mail over hebt,
probleem is (wat ik gehoord heb) is als ik er linux wil bijzetten ik wel eens dat startup scherm kwijt zou kunnen zijn.
En alleen linux maar zou kunnen starten dan (wat wel niet de bedoeling is :p ).

Ter info: wat je zij over het automatisch bijzetten van een nieuw besturingssysteem werkt bij windows maar je moet er wel voor opletten dat je altijd de nieuwste soort OS er ook als laatste opzet.
Dus eerst vb => win98 dan win2k en dan winxp.
Reden: een ouder os herkent niet een nieuwer os (als je dus winXP hebt en je zou er win2k bij zetten kan je normaal gezien niet meer xp kunnen opstarten).

Dus welk os wil ik er bij zetten => linux (versie weet ik nog niet, maar ik weet dat ik het wel nodig heb voor school (netwerkbeheer (server dus))).
Maar ik zou graag de rest van mijn besturingssystemen blijven gebruiken ;-) .
Ik weet dus niet hoe ik dat moet oplossen, vandaar dat ik om raad begin te zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan