OS Kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolduifje

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Hallo,

Ik heb een hele goeie laptop gekocht,
Maar ik wil de juiste os.
Welke versies zijn er allemaal?
En welke Versie is heet beste de mooiste en lijkt ook professioneel?
Hij moet ook heel geavanceerd te zijn.
A.U.B Naam+Link+*Plaatje.

Alvast bedankt mVG.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een hele goeie laptop gekocht,
Maar ik wil de juiste os.
Ik wil graag iets met linux.
Welke versies zijn er allemaal?
En welke Versie is heet beste de mooiste en lijkt ook professioneel?
Hij moet ook heel geavanceert te zijn.
A.U.B Naam+Link+*Plaatje.

Alvast bedankt mVG.

ik zou vooral voor windows 7 ultimate gaan is het vertrouwelijks en kan je professioneel doen lijken

voor een professioneel uitziende laptop zou ik voor mac gekozen hebben

Wat is beter windows 7 of Mac OS X?
Ik heb Mac OS X geinstaleert ook goed maar wat is beter?

Laatst bewerkt:
ik zou vooral voor windows 7 ultimate gaan is het vertrouwelijks en kan je professioneel doen lijken

voor een professioneel uitziende laptop zou ik voor mac gekozen hebben

Mac is zeker niet professioneel maar juist heel simpel.
Windows kan ook simpel zijn, natuurlijk hangt het daar vanaf wat je doet. Maar als je je zelf "professioneel" wilt doen lijken, Windows pakken ;)

BTW, van welk merk is die laptop? Naar mijn weten kun je er niet zomaar Mac ofzo opzetten hoor. Tenzij dat die laptop van Apple is, alle andere merken is Windows.

Kubuntu is ook mooi!!!

Windows 7 is voor mij het beste omdat er een groter aanbod games/programma's zijn dan op alle andere OSen

Wat is beter windows 7 of Mac OS X?
Ik heb Mac OS X geinstaleert ook goed maar wat is beter?

Phew ... met dat soort vragen kan je helse discussies ontketenen. :D Na 10 jaar zijn ze de experts nogsteeds niet uit. Mijn visie op het geheel is het volgende ...

Technisch gezien is MacOSX beter omdat het op UNIX leunt. En Apple zowel hardware als software ontwikkelt en alles dus naadloos op elkaar aansluit en dus gewoon werkt. Wanneer je professioneel bezig bent op gebied van MultiMedia? MacOSX.

Huis, tuin & keuken gebruikers varen ook wel bij MacOSX, alleen is het prijskaartje dan niet altijd goed te praten. Dan biedt PC hardware met Linux uitkomst.

Gamers en applicatie ontwikkelaars? Windows 7.

Hou je niet van verandering? Windows XP.

Ik denk dat je de uitkomst van de experts wel ziet in de verkoopcijfers van beiden...

Windows leunt eigenlijk gewoon helemaal op zichzelf, maar dat wilt niet zeggen dat het slechter is. Als je grafisch wilt werken (en echt ook NIKS anders!) dan kun je gewoon best een Mac nemen. Als je al iets anders wilt, al is het maar een klein spelletje, Windows! Windows bied ongeveer qua media en grafisch werk hetzelfde als Mac. Mac is er alleen voor gemaakt, Windows voor nog veel meer.

Je kunt eigenlijk zoiezo best een Windows computer/laptop in huis hebben. Toch, als je wilt meepraten over de computers bij vrienden enz. :)

Laatst bewerkt:
Met een expert bedoel ik een 'kenner' ;) Dat is net zoiets als wijn proeven. Verkoopcijfers zegt iets over wat massa's met mensen kopen omdat ze het opgedrongen krijgen of omdat ze denken dat er niets anders is. Anders zou ... natte vinger werk ... 70% van de huis-tuin-en-keuken gebruikers al lang en breed Linux draaien ipv Windows. Marketing marketing marketing. :rolleyes:

Om terug te komen op het topic. Wat is je exacte config van je laptop? En wat doe je doorgaans op je laptop? En wat zou je er in de komende 6-12 maand extra bij willen doen?

70% Linux? Sorry hoor, ik raad je aan je cijfers nog eens te controleren. Als we 100% hebben, en Windows 95% op de markt beheerd, zie ik Linux niet veel halen. Niet iedereen is computer expert, en Linux is bijna niks anders dan Terminal. Daar kan geen mens aan uit.

Op microsoft.be (of .nl) kun je je eigen PC bouwen. Je krijgt een soort enquete, die vul je in (wat doe je vaak, wat wil je het liefst etc.) en hij zoekt de perfecte laptop/pc voor jouw. Je kunt ook nog de 2de beste optie, 3de, etc. bekijken.

Gewoon een rijtje OSen gaan testen, ubuntu,mac,windows en flow misschien?

We weten ook niet wat voor programma's je wilt gebruiken....

70% Linux? Sorry hoor,...Niet iedereen is computer expert, en Linux is bijna niks anders dan Terminal. Daar kan geen mens aan uit.
Over het algemeen zijn OS discussies "Wat is beter" een nutteloze discussie aangezien iedereen andere zaken belangrijk vind in een computer maar bovenstaande bewering is natuurlijk een bewering die in 1980 nog op ging maar nu niet meer. Waarmee je wel weer de bewering van rhyker bevestigd dat het een groot gedeelte marketing is.

@Coolduifje. misschien is het handig om aan te geven welke functionaliteit je verlangt van een os. want zoals je nu de vraag stelt kunnen we je elk os op de wereld voorschotelen aangezien het een vraag om smaak betreft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan