OS X newbie, installatie, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FastFuriousM

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Hallo allemaal,

Ik ben compleet nieuw in de OS X wereld en heb er totaal geen verstand van.

We hebben vanochtend een Apple Laptop gevonden en nu wilden we die net aanzetten, maar er blijkt een wachtwoord op te zitten.
Dus we kunnen niet in de computer zelf komen.

Hoe kunnen we de laptop nu opnieuw installeren en welk OS X hebben we nodig, want er blijken er dus meer dan 1 van te zijn.

Is er hier iemand die er verstand van heeft en mij er stap voor stap doorheen kan loodsen?

Alvast enorm bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

ik zou even wachten met opnieuw installeren.
en eerst een advertentie op bijvoorbeeld internet plaatsen, hij is tenslotte niet van jou.

Inderdaad, eerst kijken of je de eigenaar kan vinden via internet, en breng hem anders langs bij het politiebureau

Ja, ga eerst maar eens naar de politie. En als je 'm mag houden, dan heb je geluk, denk ik. Trouwens, wat voor Apple laptop is het? De gewone MacBook, MacBook Pro/Air of een PowerBook G4, of een iBook?

Vriendelijke groet,
xp2

Nou jah mijn moeder die werkt 's ochtends als schoonmaker op een sportzaaltje en die laptop lag daar al maanden stof op te doen en werd niet gebruikt.
Het is een PowerBook G4 dat weten we al wel ondertussen :-)

Heeft je moeder toestemming om de laptop mee te nemen of is hij gewoon meegenomen?

Op de iBook G4 kan maximaal OS X 10.5.8
Deze is niet meer in de winkel te krijgen, je zult dus opzoek moeten op marktplaats of iets dergelijks.

Oke, een PowerBook G4...

Daar kan ook maximaal 10.5.8 op maar 10.4.11 (Tiger) draait erg goed op een G4'tje. 10.5 (Leopard) wordt denk ik beetje traag aangezien de hardware beetje is verouderd. Met Tiger heb ik zelf heel goede ervaring mee, gewoon prima OS. Mag ik vragen welke OS X versie er nu opstaat?

Vriendelijke groet,
xp2