• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OSCAR Bord

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit123456789

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Op het werk gebruiken we Oscar borden om de productie per uur te volgen en bij te sturen.

Deze wil ik digitaal maken, zodat we deze kunnen opslaan.
Dit wil ik doen als een PDF bestand met als bestandsnaam de datum en tijd en daar achter nog de waarde van cel I1

Dit wil me niet lukken. Ik krijg telkens een compileerfout.

Dit gebruik ik als VBA

Sub SaveAs()
ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="C:\Users\Gerrit\Documents" & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Format(Time, "hh.mm") & ".pdf"

Range("G1").Select
Selection.ClearContents
Range("C7:C14").Select
Selection.ClearContents
Range("E7:H14").Select
Selection.ClearContents
ActiveWindow.SmallScroll Down:=15
Range("B25:J25").Select
Selection.ClearContents
Range("B27:K34").Select
Selection.ClearContents

End Sub

Hierbij het bestand.

Bekijk bijlage OSCAR TK3 versie 1.xlsm

Wie helpt me verder op weg.

Groet,

Gerrit

Je kan geen PDF aanmaken met SaveCopyAs
Dat gaat met ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF

probeer dit eens:

Code:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\Gerrit\Documents\" & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & "   " & Format(Time, "hh.mm") & ".pdf"

Ik heb het volgende erin gezet, maar dat werkt ook niet.

Sub SaveAs()
ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF "C:\Users\Gerrit\Documents", & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Format(Time, "hh.mm") & ".pdf"

Gerrit

Die syntax is ook niet correct.
Doe het zoals aangegeven door SjonR in #3.

er mankeert een hoop aan wat je hebt geprobeerd, maar je zal op zijn minst even moet aangeven in de code WAT er moet worden geëxporteerd.

voluit geschreven:
Code:
[COLOR="#FF0000"]ActiveSheet.[/COLOR]ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF[COLOR="#FF0000"],[/COLOR] [COLOR="#FF0000"]Filename:=[/COLOR]"C:\Users\Gerrit\Documents[COLOR="#FF0000"]\[/COLOR]" & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Format(Time, "hh.mm") & ".pdf"

Laatst bewerkt:
voila:
Code:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="C:\Users\Gerrit\Documents\" & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Format(Time, "hh.mm") & " " & [I1] & ".pdf"

Code van SjonR en alle overbodige selects eruit gehaald.
Code:
Sub SaveAs()
With ActiveSheet
    .ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\Gerrit\Documents\" & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & "   " & Format(Time, "hh.mm") & ".pdf"
    .Range("G1,C7:C14,E7:H14,B25:J25,B27:K34").ClearContents
End With
End Sub

en het stukje
Code:
 & ".pdf"
kan er net zo goed uit.

Ik wil graag dat hij alleen een bepaald gedeelte van het werkblad opslaat als pdf.

Het is Cel A1 tot K34.

Kan ik dat hiervoor zetten met Range ("A1:K34") en dan het volgende:

.ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\Gerrit\Documents" & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Format(Time, "hh.mm") & Range("I1")
.Range("G1,C7:C14,E7:H14,B25:J25,B27:K34").ClearContents
End With
End Sub

lees je wel wat er geschreven wordt?

je mist nog steeds een \ achter documents.
Code:
Range("A1:K34).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="C:\Users\Gerrit\Documents[COLOR="#FF0000"]\[/COLOR]" & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Format(Time, "hh.mm") & " " & [I1]

Het forum sloopt die eraf.
Gebruik codetags bij het plaatsen van code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan