osp server info

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutton

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
ik wil zelf een sof2 server starten en heb begrepen dat je daar OSP voor nodig hebt.

Heeft er iemand een goede nederlandstalige handleiding hoe je dat allemaal in moet stellen en gebruiken?

Het is onzin om OSP er Verplicht op te zetten

(O)range (S)moothies (P)Productions is een HULP programma dat je de mogelijkheden geeft om van je server meer te maken dan alleen gaming, nu kun je ADMIN en REFREES(Scheidsrechters) aanstellen om "orde" te houden op de server.

Ik geef je geen Handleiding, maar een handige Util waarmee je gemakkelijk je server kunt bijwerken, en maken.

SoF2 Runner LET WEL OSP VEREIST VERSIE 1.03 VAN SOLDIER OF FORTUNE Download

Gezien je interesse in Soldier of Fortune 2 geef ik je hierbij een site waar je nog wel een poosje zoet mee bent :D Sof2Files.com

Hopelijk help ik je nu uit de brand, en kun je lekker gaan Soffen :D Suc6 ermee :thumb:

Trouwens ik zou je eerder ADMIN MOD aanraden, aangezien deze veel uitgebreider is qua commands

Download
Commands

runner

bedankt voor de tips
ik heb osp en sof2runner geinstalleerd maar ik krijg het niet op gang,kun je me misschien op weg helpen?

runner

ik heb osp aangevinkt in de runner,naam van de server ingevuld en een rcon password ingegeven.
punkbuster heb ik uitgeschakeld.
De console start op,en geeft aan:sending hartbeat...
als laatste staat er in de console:checking version...

als ik sof2 nu weer opstart om mezelf op m`n server aan te melden kan ik hem niet vinden in de lijst,dat is dus m`n probleem.

Heb je hem al geprobeerd te joinen via het ip-adres? (Wat voor pc heb je + internet verbinding, als dit niet optimaal is kun je zelf het best uit de server blijven, of de server op een andere computer zetten dan degene waar je op gamed)

ip

ik heb m`n ip in runner ingegeven en toen ging het wel

ik kan nu dus op m`n igen server gamen,maar hoe maak je jezelf admin en wat zijn de comando`s?
Typ je die in de console neem ik aan?

ik heb een amd 2800pc met 1024 kabel abonnement

Welke versie van OSP heb je dan, want ik dloade net de nieuwste (0.3g) en hier zit "officiele documentatie" bij in de vorm van een HTML menutje (op index.html beginnen) en hier staat ook een submenu "Commands" (voor server en client) dus ik weet niet of dit ook zo bij jou versie is (en ik weet ook niet of Sof2 runner de nieuwste versie al ondersteunt :confused: )

Ik zal nog ff wat Plus en Min punten van OSP en Admin Mod noemen (voor zover ik vindt)

Voordelen
OSP is makkelijk in gebruik tijdens het spelen, er is een speciaal menu voor je beschikbaar.
Admin Mod hoeft alleen de server maar te hebben dus degenen die joinen hebben het niet nodig

Nadelen
Iedereen die gebruik wil maken van OSP tijdens het spelen is verplicht een versie van OSP te hebben anders kun je niet meespelen.
Admin Mod is lastig te gebruiken maar heeft wel weer heel veel commands die je kunt gebruiken.

Ik hoop je zo verder te kunnen helpen, als er iets is moet je het gewoon posten, dan kijk ik wel of ik je ermee kan helpen :thumb:

BTW Je pc zal het wel doen, maar toch zou ik je het niet adviseren om zelf op dezelfde pc te gamen waar je ook de server op hebt (i.v.m. LAG)

osp en zo

bedankt voor je geduld,en je goede tips natuurlijk.
ik heb nu de goede osp versie met de html uitleg erbij,dat moet lukken denk ik.
ik heb admin mod er ook bij gezet omdat het mij inderdaad makkelijk lijkt dat de spelers dat niet hoeven te hebben in tegenstelling tot osp.

Wat m`n pc betreft maakt het nog veel uit als ik m`n geheugen uitbreidt van 512 naar 1024?

Ik heb m`n oude pc ook nog staan maar daar draait sof2 niet op vanwege de oude grafische kaart denk ik dat is een p2/500 met diamond viper 2 beeldkaart.
misschien dat ik die nog om kan toveren tot game server?

Als ik dan via een router die 2 pc`s op het net zet zou het dan sneller gaan,je deelt dan in principe toch je verbinding dus maakt dat dan uit?

Wat m`n pc betreft maakt het nog veel uit als ik m`n geheugen uitbreidt van 512 naar 1024?

Ik zou het niet weten, mijn kennis over hardware is niet zo denderend :rolleyes:

Ik heb m`n oude pc ook nog staan maar daar draait sof2 niet op vanwege de oude grafische kaart denk ik dat is een p2/500 met diamond viper 2 beeldkaart.
misschien dat ik die nog om kan toveren tot game server?

Ook dit zou ik niet weten, de enige manier om hierachter te komen is om het te proberen (Misschien doet de server het wel, maar het gamen zelf niet?)

Als ik dan via een router die 2 pc`s op het net zet zou het dan sneller gaan,je deelt dan in principe toch je verbinding dus maakt dat dan uit?

Of het sneller gaat weet ik niet zeker, maar je zult nu iig minder gauw last hebben van LAG omdat je de server op een andere computer hebt staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan